Stiga Sports

Case
STIGA Sports
STIGA Sports

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    E-handelsstrategi, UX, konverteringsoptimering och digital marknadsföring.

  • Våra roller

    E-handelsstrateg, CRO-specialist, UX-specialist.

Genomlysning av kundresa och marknadsdata i en “utifrån-in-analys”, med syfte att identifiera minst fem förbättringsområden som potential att snabbt implementeras på sajt och i marknadsföring. Uppdraget omfattade testköp samt skrivbordsanalys av trafik och marknadsföringsdata, samt presentation och diskussion i workshopformat.

Nyckelaspekter

  • Direktdialog:

    Genom direkt dialog med såväl det operativa teamet som beslutsfattare, inför och under researcharbetet, samt under presentationen, gjorde att findings direkt kunde klassificeras mot den operativa verkligheten hos Stiga.

  • Datatillgång:

    Direkt access till trafikdata, marknadsföring och försäljningsdata gjorde att nya findings kunde identifieras samtidigt som andra findings inom t.ex. kundupplevelsen kunde konkretiseras.

  • Tydliga resultat:

    Med över 60 punkter av findings inom områden som content, merchandising, lagerhållning, prissättning och kundresa, har Stiga kunnat utveckla tillväxtstrategier för sin egen e-handel på en lokal och internationell marknad.

Tack för riktigt bra och handfasta förslag på förstärkningar av hur vi kan bedriva vår affär! Vi kunde gå till handling med en gång och det är inspirerande att se snabba resultat. Ser fram emot att fortsätta samarbetet, fantastiskt trevligt och härligt gäng ni har också!

Andreas Zandrén

VD, Stiga Sports

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel