Babyworld bygger för digital tillväxt

Babyworld tar in Omniarch för att bygga digital tillväxt

PRESSMEDDELANDE – 10 AUGUSTI 2021 12:50 – Omniarch hjälper Babyworld verka för digital tillväxt

Babyworld har vuxit kraftigt både organiskt och genom förvärv under de senaste åren. För att bygga vidare på framgångarna med siktet mot framtidens fortsatta e-handels tillväxt, kan vi idag berätta att Babyworld valt Omniarch som partner för digital tillväxt.

Omniarch har gedigen erfarenhet av att driva tillväxt i digitala försäljningskanaler. Omniarchs team har även kompetensen att stötta retailers och varumärken som säljer i fysiska butiker. 

Först och främst är vi jätteglada över att ännu en välrenommerad aktör ansluter till Omniarch. Babyworlds affärsmodell med e-handel och butiker öppnar upp för många utvecklingsområden. Samtidigt är det viktigt att säkerställa att det strategiska omsätts i operativt korrekta actions. Allt för att bygga långsiktigt hållbar digital tillväxt. Vi ser fram emot att stötta i strategierna och ansvara för Babyworlds digitala tillväxt.
– Pelle Pettersson, vd Omniarch AB.

Omniarch går in hos Babyworld i rollerna e-commerce manager och digital marketing manager med bl a kravställning i utvecklingen av ny e-handelsplattform som ett av flera insatsområden.

“Vårt mål är att bli marknadsledande inom babyfackhandel i Sverige. Vi värnar om kundmötet i det fysiska ledet och kommer med Omniarchs expertis bygga vidare på vår redan exceptionella kundupplevelse i digitala kanaler,” säger Dennis Söderqvist, vd Babyworld, om beslutet att ta in Omniarch för utveckling mot stärkt digital tillväxt.

Babyworld har 10 egna butiker och en välutvecklad försäljning i sin egen e-handel. Under 2021 genomför Babyworld ett plattformsbyte för sin e-handel och Omniarch vässar Babyworlds organisation i samband med att de processerna inleds.