Vårt uppdrag
Fokusområden
E-commerce, UX, konverteringsoptimering, digital marknadsföring och strategi.
Våra roller
Rådgivare, UX-specialist, CRO-specialist.
Genomlysning av digital kundresa och marknadsdata med målsättning att identifiera minst tre förbättringsområden som sedan kan definieras till konkreta projekt. Desktop research och presentation i workshopformat.
Framgångsfaktorer
Komprimerat format
Genom att jobba “utifrån- in” kunde vi snabbt få fram insikter utan större insats från uppdragsgivaren. Slutsatsen blev över 60 punkter med olika förbättringsområden. Dessa initiativ kalibrerades sedan i dialog med kunden.
Kundupplevelsen
Genom att testa kundresan, från sökannonsering till köpflöde och unboxing, kunde vi identifiera förbättringsområden med direkt värdeskapande för kunden.
Benchmarks
Tillgång till ett brett utbud av data och material från uppdragsgivaren i kombination med djupare erfarenhet från den specifika marknaden gjorde att våra benchmarks effektiva och relevanta.
"Tack team Omniarch för skarpa analyser med insikter vi från dag ett påbörjat åtgärder kring, för att skapa en bättre användarupplevelse och effektivare kanalmix! Bra värde och kul samarbete!"
Martin Smeding
Director E-commerce
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!
