Omniarch | Case | Bonnier Magazines & Brands

Vårt uppdrag

I rollen som digital advisor bistod Omniarch med kompetens och strategisk rådgivning inom Bonnier Magazines & Brands för deras digitala resa.

I scopet var bland annat rådgivning och genomlysning av en av deras e-handelssatsningar där uppdraget var en strategisk rådgivning kring vägval framåt. Uppdraget bestod av tre delar: Analys, strategi och actionplan framåt. Omniarch fick en viktig roll i Magazines & Brands förändringsresa och bistod som bollplank, advisor och strategi stöd i flera frågor.

Framgångs
faktorer

Erfarenhet

Genom våra seniora konsulter, kan vi erbjuda en hög strategiskt höjd, vilket gör att Omniarch passar i advisory roller, ledningsgrupper och styrelseroller.

Bred kompetens

Genom bred kompetens och olika spetskompetenser inom Omniarch kunde vi snabbt genomlysa och hitta flaskhalsar inom allt från e-handeln till inköp, logistik och marketing.

Action plan

Att snabbt jobba fram Analys, strategi och actionplan framåt är vårt levebröd, något som gav snabb resultat i uppdraget.

bonner-brands-omniarch

Jag hade förmånen att få arbeta med Omniarch när vi på Bonnier Magazines & Brands behövde se över vår e-handel och där det var oklart vilken väg vi borde välja framåt. Det var många delar som inte fungerade optimalt och vi behövde hjälp med såväl analys som strategi och actionplan. Omniarch visade sig vara strategiskt sylvass med beundransvärt djupa insikter i vilka detaljer som får en e-handel att lyfta i allt från teknisk set up till hur man organiserar sig och optimerar marknadsföringen och ROI. Därtill är Omniarch på riktigt lösningsorienterad, snabb och alltid med en positiv och peppande inställning – något jag värderar högt i förändringsprocesser.

– Anders Juhlin,
CDO Bonnier Magazines & Brands

Träffa
oss!