Vårt uppdrag
Fokusområden
CRM-organisation, tekniskt stöd, marketing automation, segmentering, KPI-ramverk för CRM.
Vår roll
Interim CRM Manager
J.Lindeberg genomförde under 2022 en hemtagning av D2C-försäljningen från tidigare ägare av bolaget och i samband med detta gavs Omniarch uppdraget att stötta inom uppbyggnad av en ny organisation, processer och teknik.
Omniarch bistod 2022/2023 J.Lindeberg i att skapa ett CRM-team, migrera till en egen plattform på Voyado och integrera CRM-kanalen i den kommersiella planering med fokus på retention och lojalitet, exempelvis:
- Migrering av Voyado-kopplingar till ny e-handelsplattform (Salesforce till Shopify).
- Framtagning av flödesstruktur inom marketing automation-resor.
- Städning och segmentering av kunddata.
- Uppsättning av för CRM relevanta KPI:er.
Nyckelaspekter
Kast med relevant nät
En av målsättningarna var att öka insamling av subscribers, där lyckades vi öka antalet nya subscribers med 50% efter att bland annat implementerat Triggerbee.
100-koll på kunddata
Vi städade och populerade kunddatan så att man kunde börja att segmentera på ett proaktivt sätt. T.ex. baserat på intresse av produkter, vilka kategorier man ägnat tid åt på sajt, kunders kön och land.
Beyond just-in-time
Migrering av produktfeeder och CRM-integration genomfördes i tid och utan implikationer, från Salesforce till Shopify.
Omniarch har varit en bra livlina i de lägen då vi har behövt stötta upp teamet medans vi anställt ikapp. Många bra konsulter med stor e-com mognad som varit inne och gjort göra skillnad i en expansiv fas vilket varit mycket uppskattat av både mig och teamet.
Andreas Koschnike
Head of E-Commerce
Fler case:
Sandqvist

MEDS

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!
