J.Lindeberg CRM

Case
Omniarch x J Lindeberg
Omniarch x J Lindeberg

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    CRM-organisation, tekniskt stöd, marketing automation, segmentering, KPI-ramverk för CRM.

  • Vår roll

    Interim CRM Manager

J.Lindeberg genomförde under 2022 en hemtagning av D2C-försäljningen från tidigare ägare av bolaget och i samband med detta gavs Omniarch uppdraget att stötta inom uppbyggnad av en ny organisation, processer och teknik.

Omniarch bistod 2022/2023 J.Lindeberg i att skapa ett CRM-team, migrera till en egen plattform på Voyado och integrera CRM-kanalen i den kommersiella planering med fokus på retention och lojalitet, exempelvis:

  • Migrering av Voyado-kopplingar till ny e-handelsplattform (Salesforce till Shopify).
  • Framtagning av flödesstruktur inom marketing automation-resor.
  • Städning och segmentering av kunddata.
  • Uppsättning av för CRM relevanta KPI:er.

Nyckelaspekter

  • Kast med relevant nät

    En av målsättningarna var att öka insamling av subscribers, där lyckades vi öka antalet nya subscribers med 50% efter att bland annat implementerat Triggerbee.

  • 100-koll på kunddata

    Vi städade och populerade kunddatan så att man kunde börja att segmentera på ett proaktivt sätt. T.ex. baserat på intresse av produkter, vilka kategorier man ägnat tid åt på sajt, kunders kön och land.

  • Beyond just-in-time

    Migrering av produktfeeder och CRM-integration genomfördes i tid och utan implikationer, från Salesforce till Shopify.

Omniarch har varit en bra livlina i de lägen då vi har behövt stötta upp teamet medans vi anställt ikapp. Många bra konsulter med stor e-com mognad som varit inne och gjort göra skillnad i en expansiv fas vilket varit mycket uppskattat av både mig och teamet.

Andreas Koschnike

Head of E-Commerce

Fler case:

Sandqvist

Sandqvist
Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.Till caset

MEDS

MEDS
Vi har i en såväl rådgivande som operativ roll – i nära samarbete med CEO och marknadschef – upprättat ett performance marketing program (Paid search, Affiliate och Social) som idag står för en betydande del av omsättningen hos MEDS. Genom att vi har optimerat cost per order, har MEDS lyckats uppnå en kostnadseffektiv och skalbar trafikanskaffning.Till caset

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Let's talk with Omniarch