Case: Sandqvist

Omniarch CASE: Sandqvist

”Vi valde Omniarch för att de visat prov på att kunna förena det strategiska med det operativa, Omniarch talk the talk och walk the walk. Därför kan vi säga att vi på Sandqvist med gott mod känner oss redo att möta den ökade efterfrågan vi ser på väldesignade livsstilsprodukter.”

Fokusområden

Digital Assessment, e-handelstillväxt, upphandling och implementation av CRM och MA, upphandling av performance marketingbyrå, KPI-ramverk, Marketplace Assessment.

Våra roller

Business development, E-commerce manager, Marketplace lead.

Vårt uppdrag

Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.

Framgångs
faktorer

  • Reviderat KPI-ramverk

    Införande av attributionsfria indikatorer som Gross Margin 3 och Customer Acquisition Cost nedbrutet på marknadsnivå.

  • Datadriven optimering

    Omtag och uppskalning av performance marketing baserat på insikter utifrån de nya indikatorerna.

  • UX-förbättringar utifrån digital analys

    Den digitala analysen påvisade en potential att stärka UX och ett arbete skedde för att implementera de konkreta förbättringarna.

  • Databaserad arbetsmetodik

    Skapande av förutsättningar för att ta datadrivna beslut gällande trafik, marknadsföring, konverteringsoptimering genom tillförlitlig och mer lättillgänglig data.

Sandqvist är ett Stockholms-baserat livsstilsvarumärke vars design rör sig i gränslandet mellan outdoor och fashion. Sandqvists väskor utmanar funktionalitet och hållbarhet genom att vara praktiska, väldesignade och passa den som söker en stilig accessoar för en kväll på stan eller tryggheten under en heldag på fjället.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se