Case: Understatement

Understatement Underwear - Omniarch CASE

”Ett nöje att få jobba tillsammans med proffs som David Vallin, Mattias Pettersson, Daniel Aronowitsch och Pelle Pettersson på Omniarch! Tack för grymma insikter. Vi kunde snabbt ta action på flera konkreta områden. Vi ser fram mot fortsatt samarbete!”

Fokusområden

Digital genomlysning av digital kundresa.

Våra roller

E-handelsstrateg, CRO-specialist.

Vårt uppdrag

Understatement hade trots stark digital kompetens i både styrelse och hos rådgivare, ett önskemål om en oberoende genomgång av sin digitala kundresa, från annonser till sajt. Med hjälp av testköp och tillgång till trafik- samt marknadsföringsdata gjorde vi en genomlysning av kundupplevelse, sortiment, leverans och kundservice. Resultatet presenterades i workshopformat där ett 50-tal åtgärdspunkter diskuterades. Kunden har sedan dess gått vidare med åtgärder på flera av dessa.

Framgångsfaktorer

  • Oberoende research

    All research genomfördes fristående och färgades därmed inte av interna kulturen samt allmänt rådande uppfattningar.

  • Kort startsträcka

    Genom att vi applicerade ett utifrån-och-in-perspektiv krävdes ingen förberedelse från kunden sida.

  • Tydliga benchmarks

    Genom att jämföra med andra framgångsrika varumärken som kommit längre i sin utveckling kunde vi identifiera outforskade förbättringsområden.

Understatement är ett ungt inkluderande underklädesmärke för kvinnor. Under devisen ”for women by women” har de med kroppspositiva bilder, unik design och smart marknadsföring utvecklats till ett av de mest spännande varumärkena i branschen just nu. Försäljningen bedrivs i första hand genom D2C Ecommerce med fokus på stark närvaro i sociala media och internationell tillväxt.

Träffa
oss!