Cellbes skruvar e-handeln mot nya höjder med Omniarchs finess

Cellbes väljer Omniarch som partner för digital tillväxt

PRESSMEDDELANDE – 19 APRIL 2021 08:00 – Cellbes väljer Omniarch som partner för digital tillväxt

Modevarumärket Cellbes ansluter under våren 2021 till affärsutvecklings- och tillväxtbyrån Omniarch. Det snart 70-åriga modeföretaget satsar stort på att möta kundernas förändrade konsumtionsbeteende där den egna e-handeln spelar en viktig roll för tillväxt. En omorganisation ligger också till grund för det nya samarbetet, där Cellbes slagit samman marknad, e-com, sälj och kundtjänst till en ny kommersiell enhet.

Den nya avdelningens arbete går hand i hand med Cellbes val att jobba med Jetshop för att transformera ett eget CMS till en modernare och mer flexibel plattform. 

Att nu också Cellbes valt att anlita Omniarch i flera roller är ett mycket positivt besked för Omniarch som bolag och Pelle Petterson, vd Omniarch säger:

Vi är otroligt glada att kunna presentera att ytterligare en av Sveriges mest framgångsrika e-handlare väljer Omniarch som deras tillväxtpartner. Cellbes är ett bolag som varit verksamma i nära 70 år och som verkligen satsar framåt på att växa deras digitala affär. Vi kommer att komplettera Cellbes nya kommersiella avdelning i rollerna Growth Manager, Retention Manager och Digital Content Coordinator.

Omniarch är ett av få svenska bolag som på konsultbasis erbjuder flera spetskompetenser som kan bilda ett komplett e-handelsteam, med sitt team av konsulter specialiserade på kundlojalitet, e-handelslogistik och organisationsutveckling. Omniarch har de senaste två åren signat flera av Sveriges mest kända varumärken och retailers inom exempelvis stil, mode, heminredning, dagligvaruhandel och hälsa.

Cellbes är klädföretaget som tillsammans med andra kända varumärken i konfektionscentrat Borås varit verksamma sen 1950-talet. Då var det katalog och postorder som var i ropet. Dagens digitaliserade affär ställer helt andra krav på effektivitet och lönsamhet, ett arbete som Cellbes vd Charlotte Nordén lett de senaste fem åren. Hennes arbete har banat väg för Cellbes autentiska representation hos bolagets primära kundgrupper.

Kristina Hermansson, marknadschef Cellbes, ger sin syn på valet av Omniarch som tillväxtpartner:

Tack vare god insyn i våra egna processer och ett framåtblickande med vår egna e-handel i centrum ser vi ljust på samarbetet vi nu inlett med e-handelstillväxtbolaget Omniarch. Vi är övertygande om att Cellbes och våra kunder kommer att märka att vi nu under den fortsatta pandemin anstränger oss till det yttersta för att leverera en bra kundupplevelse.


Omniarch rivstartade sin verksamhet 2019 och har sen dess tredubblat personalstyrkan för att möta uppkomna behov som en följd av den oerhört starka tillväxten inom svensk e-handel. Omniarchs grundpelare är att utmana, utveckla och förbereda samt att rycka upp det rådande status quo som råder inom den svenska byråbranschen. Omniarch gör det genom att erbjuda e-handelsaktörer tillväxtanalyser och actions baserade på data.