Omniarchs ramverk för digital analys stöttar Holdits utveckling

Omniarchs digitala analys visar vägen för Holdits trendiga mobilaccessoarer

PRESSMEDDELANDE – 14 MARS 2022 08:00 – Omniarchs digitala analys visar vägen för Holdits trendiga mobilaccessoarer

Holdit AB, som producerar och säljer mobilaccessoarer, har valt Omniarch som strategiskt bollplank. Omniarchs digitala analys lyfter fram nödvändiga aspekter i bolagets struktur som ska ge varumärket en extra skjuts i rätt riktigt mot att nå högt satta försäljningsmål. 

Omniarch går in hos Holdit i syfte att stötta och förstärka olika projekt inom bland annat affärsutveckling, försäljning, digital marknadsföring och e-handel. 

– Tillsammans med Omniarch kommer vi lägga i en extra växel och samtidigt verka för en fortsatt digital tillväxt, med målet att bli det självklara valet för de som söker trendiga mobilaccessoarer, säger Pontus Lindh, VD på Holdit AB.

Holdit erbjuder trendiga mobilaccessoarer med en klassisk skandinavisk design där hållbarhetsaspekten alltid finns med under hela processen. Bolagets huvudkontor är beläget i Varberg i en så kallad ”Green Building” som sparar upp till 25% mer energi än en vanlig byggnad. Holdit arbetar också aktivt med att införliva uppförandekoder i leverantörsledet och en transparens kring arbetet med att hitta hållbara och innovativa material till sina produkter:

– Holdit är ett företag vars produkter är direkt kopplade till våra kunders önskemål kring att låta mobilen återspegla den egna stilen. Våra produkter är idag en del av våra kunders livsstil och det grundar sig i att vi erbjuder produkter i nyanser bortom det traditionella vita och svarta, där exempelvis ett grönt mobilskal av silikon kan matchas med ett fodral för AirPods och laptop i samma nyans. Vi är en del av modebranschen och samtidigt fullt medvetna om vårt klimatavtryck, vilket vi aktivt arbetar för att övervinna genom att låta hållbarhetsperspektivet genomsyra hela vår affär, fortsätter Pontus Lindh.

E-handelsbyrån Omniarch fortsätter under 2022 på inslagen bana med att arbeta med bolag som ser värdet i att vara på tårna i den ständigt förändrade e-handelskontexten. Pandemins påverkan på andelen e-handel kontra butiksförsäljning, har inneburit nytillkomna vägar för att möta kundens behov. Tillsammans med ökat fokus på hållbarhet öppnas många dörrar till utveckling samtidigt som det finns fundamentala nyttor med att betrakta den egna affären från ett kundperspektiv.

– Vi ser ofta att vårt ramverk för digital analys tjänar många bolag i deras strävan att hämta en utomståendes perspektiv på den egna verksamheten och få klarhet i vilka områden som kan stärkas upp och utvecklas. Vår Digital Assesment är en nulägesanalys men också ett kraftfullt verktyg för att finna områden som saknar best-practice. Vi vänder på alla stenar och arbetar tätt tillsammans med kunden i att ta action på de insikter som vår analys och prioriteringsmatris visar, avslutar Pelle Pettersson, VD på Omniarch.

Presskontakt: Pelle Pettersson, vd Omniarch, pelle@omniarch.se

Pressbilder: Mynewsdesk