Vårt uppdrag
Fokusområden
Projektledning, byrå- och beställarstöd, KPI-struktur, Paid Social, budgetering, organisation, CRM.
Våra roller
Rådgivare. Project Lead.
Vi fick uppdraget att kvalitetssäkra spårning och mätning där vi implementerade attributionsfria KPI:er. Vi arbetade med kravställning, koordinering och projektledning under pågående plattformsmigreringsprojekt.
Viktiga delleveranser sammanfattade:
- Upphandling av byrå för digital marknadsföring.
- Utveckling av KPI-ramverk för optimering av marknadsmix och kampanjer samt kravställning, koordinering och projektledning under pågående plattformsmigreringsprojekt.
- Definition, genomförande och uppföljning av acceptanskriterier för UAT med processer samt utförande av end-to-end integrationstester.
Tack vare vårt arbete såg BabyWorld en minskning av utvecklings- och integrationskostnaderna. Detta samtidigt som kvalitetsbrister i integrationer, funktion och design reducerades.
Nyckelaspekter
KPI-fokus:
Med uppdraget att sätta fokus på att kvalitetssäkra spårning och mätning implementerade vi attributionsfria indikatorer, Customer Acquisition Cost och Gross Margin 3, nedbrutet på varugrupp och trafikkanal.
Dokumenterade besparingar:
Genom grundlig kravställning och noggrann kvalitetskontroll gentemot externa byråer minskades utvecklings- och integrationskostnaderna.
Ökad kvalitet genom testning:
Tack vare framtagande av ett testschema end-to-end reducerades kvalitetsbrister i integrationer, funktion och design.
Snabba fötter:
Tack vare att vi arbetade direkt med VD och ledningsgrupp kunden vi snabbt gå från förslag till beslut och vidare till implementering.
Högt i tak:
Vi har tack vare en förändringsbenägenhet inom Babyworlds organisation kunnat leverera tydliga rekommendationer utan att behöva ta hänsyn till gamla sanningar.
Samarbete:
Allt arbete underlättas när alla involverade (byråer, leverantörer och experter) verkar för ett nära samarbete. Det gav stöd till processerna intill migrationsprojektet och bidrog till kostnads- och tidsbesparing genom tydligare ansvarsfördelning samt leveransansvar.
”Vårt mål är att bli marknadsledande inom babyfackhandel i Sverige. Vi värnar om kundmötet i det fysiska ledet och kommer med Omniarchs expertis bygga vidare på vår redan exceptionella kundupplevelse i digitala kanaler.”
Dennis Söderqvist
VD BabyWorld
Fler case:
Newport
Mini Rodini
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!