Strategisk skärpa och operativ finess.

Vi känner våra kunder på riktigt. Ta del av case för en del av de många uppdrag där vi utmanat, skapat värde och maximerat tillväxt.

Markslöjd x Omniarch
Vårt uppdrag var att säkerställa en smidig övergång från den tidigare plattformen till Shopify, med fokus på att bibehålla och förbättra de funktioner som var kritiska för Markslöjds affär. Till caset
TOBE Outerwear x Omniarch
TOBE Outerwear inledde ett samarbete med Omniarch under perioden 2022-2024, och vårt partnerskap har sedan dess utvecklats genom olika faser. I början av 2024 kunde vi stolt meddela betydande förbättringar av relevanta KPI.Till caset
EQPE x Omniarch
SkiStar & EQPQ x Omniarch i långt samarbete för digital tillväxt på flera marknader.Till caset

Fler case

  • Holdit

    Optimering av affärsmöjligheter och strategisk bollplank.

  • Hemköp

    Omniarch fick i inledningen av 2023 uppdraget av Hemköp att förbättra användarupplevelsen och funktionaliteten i deras mobilapplikation.

  • Ellos

    Omniarchs specialister på marknadsplatser hjälpte Ellos att säkra lönsamhet i försäljning på Zalando.

  • MQ Marqet

    Vårt uppdrag är att stärka den digitala närvaron och hjälpa MQ Marqet på sin digitala tillväxtresa. Detta genom att leda och ansvara för MQs digitala tillväxt med både operativt och strategiskt helhetsansvar för eCom-avdelningen.

  • Nordiska Kompaniet

    Omniarchs ledde och utvecklade delar av organisationen för NK.se samt projektledde omställningen till att arbeta målinriktat och konverteringsoptimerande med den digitala marknadsföringen. Vidare ansvar för fortlöpande optimering av kundupplevelse, verktyg, rapporter och processer.

  • Cervera

    Omniarch var drivande i Cerveras digitala utveckling och tillväxt, med fokus på digital marknadsföring, digital affärsutveckling och projektledning.

  • Sandqvist

    Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.

  • The Tea Centre of Stockholm

    Vår teamleverans innebar att leda och planera utveckling onsite och de digitala plattformarna. Uppskalning och utveckling, kravställning och effektivisering, varumärkesprofilering och grafisk utveckling.

  • Understatement Underwear

    Omniarch-teamet stöttade i arbetet med att skapa en bättre förståelse för kundens digitala köpresa - en oberoende genomlysning av kundupplevelse, sortiment, leverans och kundservice.

  • Office Depot

    Vi gjorde en genomlysning av den digitala kundresan från sökresultat och annonser, till sajt, sortiment, kampanjer, leverans och kundservice.

  • Suitopia

    Omniarch stöttade inom affärsutveckling, analys, projektledning och kravställning. Uppdraget innefattade även stakeholder-workshops med idégenerering, prioritering och planering av road map.

  • Petites Mains

    Omniarch arbete innefattade allt ifrån övergripande affärsutveckling till rent operativa insatser i det dagliga arbetet med marknadsföring och utvärdering. Uppdraget fokuserade bl.a. på utveckling av ny e-handelsplattform.

  • Stiga Sports

    Vi verkade i rollerna E-handelsstrateg, CRO-specialist och UX-specialist för en genomlysning av kundresa och marknadsdata i en “utifrån-in-analys”, med syfte att identifiera minst fem förbättringsområden som potential att snabbt implementeras på sajt och i marknadsföring. Uppdraget omfattade testköp samt skrivbordsanalys av trafik och marknadsföringsdata, samt presentation och diskussion i workshopformat.

  • Röhnisch

    Strategiskt och operativt inriktat arbete tillsammans med E-com och Marketing Director i beslut kring försäljning samt utveckling onsite vidare utifrån uppsatta KPI:er.

  • SmartaSaker

    Vi kom in hos SmartaSaker som digital affärsutvecklare och e-commerce manager. Vi stöttade inom strategi för online marketing, kravställning och förbättrade kundupplevelse på sajt.

  • Keesing

    Uppdraget var initialt tudelat med ett stort fokus på UX-design och lansering av nya Tankesport.se samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numer driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, marknadsföring, B2B och CRM.

  • Cellbes

    Omniarch har på många områden verkat för att förvandla Cellbes från ett postorderföretag till ett renodlat e-handelsbolag. Vi har tillsammans med Cellbes nya kommersiella enhet skapat tydligare roller inom organisationen och upprättat nya arbetsprocesser för att förtydliga och effektivisera samarbeten såväl internt som externt.

  • BabyWorld

    Att tillsammans med Babyworlds ledning utveckla affären och samtidigt säkerställa leverans av ny plattform för e-handeln.

  • StudioNord

    Vårt uppdrag omfattande från ax till limpa inom StudioNords e-handel, där vi aktivt utvecklade såväl trafikanskaffningen (upphandlat ny byrå och kravställning) till att optimering av köpflöden på egen sajt.

  • Hudoteket

    Omniarch bistod Hudoteket i arbete med ledning, kravställning och utveckling av de digitala marknadsföringsinsatserna samt KPI-styrning och måloptimering inom webbanalys.

  • MEDS

    Vi har i en såväl rådgivande som operativ roll – i nära samarbete med CEO och marknadschef – upprättat ett performance marketing program (Paid search, Affiliate och Social) som idag står för en betydande del av omsättningen hos MEDS. Genom att vi har optimerat cost per order, har MEDS lyckats uppnå en kostnadseffektiv och skalbar trafikanskaffning.

  • Casall Sport

    Omniarch stöttade Casall inom en rad områden som syftade till att sätta grunden för nästa generation av deras e-handel. Uppdraget innefattade bl.a. strategisk e-handelsutveckling utifrån ett kommersiellt och infrastrukturellt perspektiv.

  • Mini Rodini

    På en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad behövde Mini Rodini hitta sätt att snabbt vitalisera och skala upp sin e-handel. Vi har över en period på två år varit med och drivit en total förvandling av e-handeln. Från att ha varit en marginell försäljningskanal till den snabbast växande och mest lönsamma affärsdelen. Resultatet omfattar mer än en fördubbling av omsättning och lönsamhet.

  • Happy Homes

    Vi har i både en operativ och strategisk roll varit drivande i Happy Homes digitala utveckling och tillväxt. Vårt arbete innefattade från start en förstudie kring Happy Homes nuvarande position digitalt, inkluderat deras plattform, digital marknadsföring och logistik / varuplanering.

  • Dedicated

    Strategisk skärpa och operativ finess när Omniarch stöttade Dedicated.

  • Bonnier Magazines & Brands

    Strategisk rådgivning stöttade Bonnier Magazines & Brands på deras digitala resa.

  • Bonnier News

    Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go-to-market-strategi och i tajt samarbete med organisationen utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.

  • Life

    Omniarch på plats som interim E-commerce Manager med kommersiellt ansvar för Life´s e-handel i Sverige.

  • Newport

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel