Strategisk skärpa och operativ finess.
Vi känner våra kunder på riktigt. Ta del av case nedan för en del av de många uppdrag där vi utmanat, skapat värde och maximerat tillväxt.
Hemköp

Ellos

MQ Marqet

Fler case
NK
Omniarchs uppdrag var att leda och utveckla delar av organisationen för NK.se samt projektleda omställningen till att arbeta målinriktat och konverteringsoptimerande med den digitala marknadsföringen. Vidare ansvar för fortlöpande optimering av kundupplevelse, verktyg, rapporter och processer.
Cervera
Omniarch var drivande i Cerveras digitala utveckling och tillväxt, med fokus på digital marknadsföring, digital affärsutveckling och projektledning.
Sandqvist
Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.
The Tea Centre of Stockholm
Vår teamleverans innebar att leda och planera utveckling onsite och de digitala plattformarna. Uppskalning och utveckling, kravställning och effektivisering, varumärkesprofilering och grafisk utveckling.
Understatement Underwear
Omniarch-teamet stöttade i arbetet med att skapa en bättre förståelse för kundens digitala köpresa - en oberoende genomlysning av kundupplevelse, sortiment, leverans och kundservice.
Office Depot
Vi gjorde en genomlysning av den digitala kundresan från sökresultat och annonser, till sajt, sortiment, kampanjer, leverans och kundservice.
Suitopia
Omniarch stöttade inom affärsutveckling, analys, projektledning och kravställning. Uppdraget innefattade även stakeholder-workshops med idégenerering, prioritering och planering av road map.
Petites Mains
Omniarch arbete innefattade allt ifrån övergripande affärsutveckling till rent operativa insatser i det dagliga arbetet med marknadsföring och utvärdering. Uppdraget fokuserade bl.a. på utveckling av ny e-handelsplattform.
Stiga Sports
Vi verkade i rollerna E-handelsstrateg, CRO-specialist och UX-specialist för en genomlysning av kundresa och marknadsdata i en “utifrån-in-analys”, med syfte att identifiera minst fem förbättringsområden som potential att snabbt implementeras på sajt och i marknadsföring. Uppdraget omfattade testköp samt skrivbordsanalys av trafik och marknadsföringsdata, samt presentation och diskussion i workshopformat.
Röhnisch
Vi har, i nära samarbete med E-commerce och Marketing Director och övriga i marknadsteamet, tagit både strategiska och operativa beslut hur vi ska kunna driva försäljning samt utveckling onsite vidare utifrån uppsatta KPI:er. Samt vidare övergripande ansvar för rapportering, analys av site, prioritering av backlog samt nya utvecklingspunkter, förberedelse och start av A/B tester samt att vidareutveckla en datadriven approach.
SmartaSaker
Vi kom in hos SmartaSaker som digital affärsutvecklare och e-commerce manager. Vi stöttade inom strategi för online marketing, kravställning och förbättrade kundupplevelse på sajt.
Holdit
Omniarch har tillsammans med Holdits team arbetat med vad en tidigare Digital Assessment påvisade vara områden för optimering samt affärsmöjligheter. I uppdraget ingick att i rollen som strategiskt bollblank bidra med rådgivning och best-practice för implementation av Omniarchs DA.
Keesing
Uppdraget var initialt tudelat med ett stort fokus på UX-design och lansering av nya Tankesport.se samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numer driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, marknadsföring, B2B och CRM.
Cellbes
Omniarch har på många områden verkat för att förvandla Cellbes från ett postorderföretag till ett renodlat e-handelsbolag. Vi har tillsammans med Cellbes nya kommersiella enhet skapat tydligare roller inom organisationen och upprättat nya arbetsprocesser för att förtydliga och effektivisera samarbeten såväl internt som externt.
BabyWorld
Att tillsammans med Babyworlds ledning utveckla affären och samtidigt säkerställa leverans av ny plattform för e-handeln.
StudioNord
Vårt uppdrag omfattande från ax till limpa inom StudioNords e-handel, där vi aktivt utvecklade såväl trafikanskaffningen (upphandlat ny byrå och kravställning) till att optimering av köpflöden på egen sajt.
Hudoteket
Omniarch bistod Hudoteket i arbete med ledning, kravställning och utveckling av de digitala marknadsföringsinsatserna samt KPI-styrning och måloptimering inom webbanalys.
MEDS
Vi har i en såväl rådgivande som operativ roll – i nära samarbete med CEO och marknadschef – upprättat ett performance marketing program (Paid search, Affiliate och Social) som idag står för en betydande del av omsättningen hos MEDS. Genom att vi har optimerat cost per order, har MEDS lyckats uppnå en kostnadseffektiv och skalbar trafikanskaffning.
Casall Sport
Omniarch stöttade Casall inom en rad områden som syftade till att sätta grunden för nästa generation av deras e-handel. Uppdraget innefattade bl.a. strategisk e-handelsutveckling utifrån ett kommersiellt och infrastrukturellt perspektiv.
Mini Rodini
På en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad behövde Mini Rodini hitta sätt att snabbt vitalisera och skala upp sin e-handel. Vi har över en period på två år varit med och drivit en total förvandling av e-handeln. Från att ha varit en marginell försäljningskanal till den snabbast växande och mest lönsamma affärsdelen. Resultatet omfattar mer än en fördubbling av omsättning och lönsamhet.
Happy Homes
Vi har i både en operativ och strategisk roll varit drivande i Happy Homes digitala utveckling och tillväxt. Vårt arbete innefattade från start en förstudie kring Happy Homes nuvarande position digitalt, inkluderat deras plattform, digital marknadsföring och logistik / varuplanering.
Dedicated
Vi arbetade i en strategisk och operativ roll med marknadsstrategi, digital marknadsföring, UX, marketing automation och utveckling samt förbättring av kundservice.
Bonnier Magazines & Brands
Vi agerade som digital advisor och bistod med kompetens och strategisk rådgivning inom Bonnier Magazines & Brands för deras digitala resa.
Bonnier News
Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go-to-market-strategi och i tajt samarbete med organisationen utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.
Life
Newport
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!
