Bonnier NewsCase

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    Marknadsföring, affärsutveckling, kravställare mot partners.

  • Våra roller

    E-commerce director, digital marketing manager och business developer.

Bonnier News var i behov av att förstärka sin digitala e-handelsnärvaro och utöka sin portfölj med e-handelsbolag genom att etablera en ny e-handel.

Omniarch valdes som partner och flera resurser tillsattes, däribland affärsområdeschef samt digital marketing manager och business developer. Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go-to-market-strategi och i tajt samarbete med organisationen inom Bonnier både ta del av och utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.

Framgångsfaktorer

  • Kravställning

    Knivskarp kravställning vid upphandling av plattformar och coachning av utvecklare ledde till att både lansering och budget skedde enligt plan.

  • Best Practice

    Genom lång erfarenhet och +100 talet upphandlingar av olika e-handelsbutiker kunde Omniarch både snabbt och effektivt lokalisera, upphandla och landsätta e-handeln i rekordfart.

  • Datadrivet

    Genom snabbt anpassa ett datadrivet mind-set skapade man förutsättningar till skalbarhet i marknadsmixen, datan feedade också in till övrig organisation och styrde bl.a. inköp till kanalval.

"Omniarch hjälpte oss att bygga en e-handelslösning från ax till limpa. Tack vare spetskompetens inom e-handel och ett otroligt driv, kunde vi med hjälp av Omniarch komma igång snabbt och visa resultat direkt."

Andreas Quensel

Bonnier News

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

1652509623866 1