Vårt uppdrag
Fokusområden
Marknadsföring, affärsutveckling, kravställare mot partners.
Våra roller
E-commerce director, digital marketing manager och business developer.
Bonnier News var i behov av att förstärka sin digitala e-handelsnärvaro och utöka sin portfölj med e-handelsbolag genom att etablera en ny e-handel.
Omniarch valdes som partner och flera resurser tillsattes, däribland affärsområdeschef samt digital marketing manager och business developer. Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go-to-market-strategi och i tajt samarbete med organisationen inom Bonnier både ta del av och utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.
Framgångsfaktorer
Kravställning
Knivskarp kravställning vid upphandling av plattformar och coachning av utvecklare ledde till att både lansering och budget skedde enligt plan.
Best Practice
Genom lång erfarenhet och +100 talet upphandlingar av olika e-handelsbutiker kunde Omniarch både snabbt och effektivt lokalisera, upphandla och landsätta e-handeln i rekordfart.
Datadrivet
Genom snabbt anpassa ett datadrivet mind-set skapade man förutsättningar till skalbarhet i marknadsmixen, datan feedade också in till övrig organisation och styrde bl.a. inköp till kanalval.
"Omniarch hjälpte oss att bygga en e-handelslösning från ax till limpa. Tack vare spetskompetens inom e-handel och ett otroligt driv, kunde vi med hjälp av Omniarch komma igång snabbt och visa resultat direkt."
Andreas Quensel
Bonnier News
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!