Vårt uppdrag
Våra roller:
Interim Head of E-commerce, Online Sales Manager, strategisk rådgivare, projektledare, specialistfunktioner inom analys, SEO och CRO.
Fokusområden:
E-handelsorganisation, processer, datadriven analys och optimering, plattformsbyte, teknisk utveckling, strategisk styrning.
Apollo hade initialt identifierat en resursbrist i sitt e-handelsteam och såg ett behov av att stärka upp teamet med specialistkompetens. I samarbete med Omniarch påbörjades ett förändrings- och moderniseringsarbete av Apollos system och processer. Med tiden har samarbetet utvecklats och breddats till fler områden där Omniarch kunnat bidra med expertis och strategiskt stöd.
Apollo identifierade tidigt ett behov av att förstärka sitt e-handelsteam med specialistkompetens. Samarbetet med Omniarch inleddes hösten 2023 med målet att fylla en nyckelroll som e-handelschef och leverera expertis inom analys, SEO och CRO.
2024 utökades stödet till att även omfatta migreringen till en ny e-handelsplattform och strategisk rådgivning. Samarbetet fortsätter under 2025 när vi stöttar e-com-teamet, primärt i Online Sales Manager-rollen och delvis inom strategisk rådgivning och projekt.
Framgångsfaktorer
Integrerat samarbete och tydlig kommunikation
Ett nära partnerskap och transparent dialog har varit avgörande. Genom att arbeta som en integrerad del av Apollos e-handelsorganisation har Omniarch säkerställt en dynamisk och flexibel arbetsmodell.
Flexibel resursanpassning intill uppdragets behov
Möjligheten att skala upp och ner resurser vid behov har varit central. Vid kritiska tillfällen, exempelvis under plattformsbytet, kunde Omniarch snabbt tillföra rätt kompetens för att möta Apollos behov.
Datadriven KPI-fokuserad affärsutveckling
Fokus på affärskritiska KPI:er och strategiskt arbete med business case har skapat en stark grund för datadrivna beslut och optimering av digital försäljning.

"Omniarchs insatser har haft en avgörande roll i vår e-handelsutveckling, där vi fått stöd i förbättrade interna processer, en moderniserad teknisk lösning genom implementering av nya verktyg, samt stöd i strategiska frågor kring CRO-drivande insatser. På så vis har vi kunnat optimera verksamheten och skapa en mer datadriven och strategiskt styrd e-handel."
Sema Schmidt
Chief E-Commerce Officer, Apollo
Fler case:
Skistarshop

Nordiska Kompaniet

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!
