Vår specialitet? Att identifiera vad som faktiskt gör skillnad i din affär.
Våra assessments används ofta som startpunkt i nya samarbeten – men fungerar lika bra fristående. De ger en konkret, datadriven nulägesanalys och en tydlig riktning framåt. 2025 och vidare, mot oändligheten, erbjuder vi Digital Assessment, UXI Assessment, Marketplace Assessment, Profit Assessment, Payments Assessment.

Omniarch Digital Assessment
Vi går igenom hela den digitala köpupplevelsen och levererar analys, förbättringsförslag samt en prioriterad roadmap.
Arbetet syftar till att, utifrån tillgänglig data och etablerad best-practice, genomföra en objektiv nulägesanalys i syfte att ta fram hypoteser för ert bolags fortsatta förändringsarbete.
Omniarch Digital Assessment ger det underlag som behövs för att på riktigt påverka den digitala affärsutvecklingen.
DA →

User Experience Intelligence Assessment
Vi vet att magkänsla är viktigt, men data från vår UXI Assessment ger oss möjligheten att på kort tid bevisa eller motbevisa den känslan.
Omniarch UXI Assessment är ett datadrivet angreppssätt för att analysera användarupplevelse och webbplatsbeteende. Vi anpassar varje UXI Assessment individuellt efter dina specifika behov. Levereras i samarbete med Fullstory.
UXI →

Omniarch Profit Assessment
PROFA är för e-handelsbolag som vill, förbättra sin lönsamhet och effektivisera marknadsinsatser, minska silotänk mellan marknad, inköp och analys, samt allokera budget där den gör störst skillnad för marginalen.
Med vår unika kombination av expertis, Dema‘s intelligensplattform och ramverket för Gross Margin 3 får ni en djupare och mer handlingsbar analys av affären, långt bortom vanliga KPI:er och dashboards.
PROFA →

Omniarch Payments Assessment
PAYA är för e-handelsbolag som har passerat ca 50–70 miljoner kronor i omsättning, eller växer snabbt, vill förbättra konverteringen och maximera lönsamheten, och som behöver oberoende rådgivning kring avtalsvillkor, betalmetoder och leverantörer.
Omniarch Payments Assessment levereras i samarbete med PayHood.
PAYA →

Omniarch Marketplace Assessment
Vi identifierar er potential givet er önskade positionering på aktuella marknadsplatser. Detta utifrån de förutsättningar ert varumärke har, och vi meddelar vad som saknas idag.
De findings vi presenterar kan ni antingen genomföra själva, eller ta hjälp av våra Marketplace Consultants för att accelerera er lansering eller optimera er affär på globala marknadsplatser.
MPA →
SkiStar x Digital Assessment
SkiStar och Omniarch inledde under sommaren 2022 ett samarbete med fokus på affärsutveckling av skistarshop.com och deras eget varumärke EQPE. På kort tid genomfördes en Digital Assessment (DA) och som ett resultat av genomförd DA, påbörjades en plattformsutvärdering och sedermera en implementation med ny e-handel för EQPE, eqpestore.com.
Newbody Family x UXI Assessment
Efter den initiala strategiska fasen fördjupades arbetet genom en UXI Assessment, där Omniarch analyserade användarbeteenden med hjälp av verktyg som Fullstory. Genom att identifiera konkreta friktionspunkter – som rage-clicks och konverteringshinder i checkout – kunde vi prioritera förbättringar baserat på faktisk användardata.
Hemlig x Payments Assessment
Vi hoppas att snart kunna berätta mer om ett framgångsrikt case där ett företag gjorde en Payments Assessment…