TOBE Outerwear

Case
TOBE Outerwear x Omniarch
TOBE Outerwear x Omniarch

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    Försäljning, strategi, inköp, lagerhantering, marknadsföring, e-handelsplattform, CMS, returhantering, datahantering, kundengagemang, OpenAI, PIM.

  • Våra roller

    E-commerce Manager, Tech Lead, CRM Manager, Business Analyst.

Vi kom in i en tid av förändring och tog ett helhetsgrepp om den digitala affären, vi agerade produktägare för sajten, satte struktur för lanseringar av nya kollektioner, agerade super users i e-handelssystem inkl payment och stöttade inom leverantörsrelationerna.

TOBE Outerwear x Omniarch är ett samarbete som sträcker sig från 2022 till 2024, och vidare.

Omniarch Digital Assessment har applicerats två gånger, första för att skapa ett nuläge i början och andra för att på nytt bilda oss en uppfattning av det nya nuläget och få på benen inför det fortsatta samarbetet. Den andra DA:n applicerades på sortiment, total distribution, kommersiell plan mm och öppnade dörrar för bl.a. arbete med social proof och marketing automation.

Samarbetet med TOBE har under 2023 och inledningen av 2024 handlat om ett fortsatt helhetsgrepp om den digitala affären, där Omniarchs systerbolag Beet kommit in och helt tagit över inom performance marketing, marketing automation, social, SEO och SEM.

Framgångar:
🚀 Ökade årlig omsättning med 51%.
🚀 Konkverteringsgrad upp med 155%.
🚀 COS minskade med hela 49%.

How Omniarch Guided TOBE Outerwear’s Strategic Overhaul

30 januari 2024 - In late 2022, continuing into 2024, Omniarch was tasked to enhance TOBE's digital outreach to new and existing customers.

“We often talk about customer journeys where we try our best to pinpoint where a customer is and what they need, utilizing various digital tools to accomplish that. TOBE on the other hand, they are right there alongside their customers on the trails and in the wild, riding snowmobiles together sharing knowledge that boost the design of future collections. Not many companies that we know of do that.”
– Johannes Wikström, senior e-commerce consultant, Omniarch.

Läs hela nyheten om vårt samarbete

Tomas Berntsson - Founder & Brand Director på TOBE Outerwear

"För oss har samarbetet med Omniarch till exempel inneburit att vi fått tillgång till en organisation och ett nätverk av kompetenta personer som vi på ett flexibelt sätt kunnat nyttja beroende på i vilken säsong och i vilket stadie av olika projekt som vi befunnit oss i."

Tomas Berntsson

Founder & Brand Director på TOBE Outerwear

Liknande Case

Skistar & EQPE

EQPE x Omniarch
SkiStar & EQPQ x Omniarch i långt samarbete för digital tillväxt på flera marknader.Till caset

MQ Marqet

Omniarch x MQ Marqet
Vårt uppdrag är att stärka den digitala närvaron och hjälpa MQ Marqet på sin digitala tillväxtresa. Detta genom att leda och ansvara för MQs digitala tillväxt med både operativt och strategiskt helhetsansvar för eCom-avdelningen.Till caset

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel