Vårt uppdrag
Fokusområden
Rådgivning, affärsutveckling, strategi.
Vår roll
Digital Advisor.
Omniarch bistod Bonnier Magazines & Brands med strategisk rådgivning på deras digitala resa.
I scoopet var bland annat rådgivning och genomlysning av en av deras e-handelssatsningar där uppdraget var en strategisk rådgivning kring vägval framåt. Uppdraget bestod av tre delar: Analys, strategi och actionplan framåt. Omniarch fick en viktig roll i Magazines & Brands förändringsresa och bistod som bollplank, advisor och strategistöd i flera frågor.
Nyckelaspekter
Bred kompetens:
Tack vare bredden av kompetenser inom Omniarch kunde vi på kort tid identifiera flaskhalsar inom e-handeln, inköp, logistik och marknadsföring.
"Jag hade förmånen att få arbeta med Omniarch när vi på Bonnier Magazines & Brands behövde se över vår e-handel och där det var oklart vilken väg vi borde välja framåt. Det var många delar som inte fungerade optimalt och vi behövde hjälp med såväl analys som strategi och actionplan. Omniarch visade sig vara strategiskt sylvassa med beundransvärt djupa insikter i vilka detaljer som får en e-handel att lyfta, inom allt från teknisk setup till hur man organiserar sig och optimerar marknadsföringen och ROI. Därtill är Omniarch på riktigt lösningsorienterade, snabba och alltid med en positiv och har en peppande inställning – något jag värderar högt i förändringsprocesser."
Anders Juhlin
CDO Bonnier Magazines & Brands
Fler case:
Bonnier News
Keesing
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!