Holdit

Case
Holdit x Omniarch
Holdit x Omniarch

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    Affärsutveckling, återförsäljarstrategi, projekthantering, e-commerce, trafikanskaffning (SEO, affilitate mm).

  • Våra roller

    Affärsutvecklare och strategiskt bollplank.

Omniarch har tillsammans med Holdits team arbetat med vad en tidigare Digital Assessment påvisade vara områden för optimering samt affärsmöjligheter.

I uppdraget ingick att i rollen som strategiskt bollblank bidra med rådgivning och best-practice för implementation av Omniarchs DA. Exempel på fokusområden: Utveckling av ett affärsutvecklingsforum baserad på en konceptuell prioriteringmatris. Strategiskt stöd vid bedömning, beslut och prioritering av externa samarbetspartners initiativ till affärsutveckling. Bistå arbetet med Holdits strategi för återförsäljare.

Nyckelaspekter

  • Prioritering av projekt:

    Utifrån DA samt internt arbete har vi sammanställt Holdits potentiella projekt utifrån en SEE THINK DO CARE-modell. I ett gemensamt affärsutvecklingsforum har vi tillsammans med kunden prioriterat aktuella projekt samt agerat bollplank i projektens genomförande.

  • Strategisk kompetens:

    Med vår långa erfarenhet av att hjälpa varumärken att växa sin D2C-affär online, har vi kunnat stötta Holdit i sina strategiska vägval.

  • Know-how inom e-handel och digital marknadsföring:

    Eftersom vi har gjort liknande resor många gånger förut vet vi vilka vägar som fungerar, vilka bitar som måste vara på plats, vilka system som levererar bäst resultat och vad de ska kosta. Med affärsutvecklingsforumet som bas har vi löpande kunnat överföra denna kunskap till Holdit.

Holdit – Lyfter sin digitala strategi med Omniarchs Digital Advisor

2023/2024 - Holdit använder Omniarchs tjänst Digital Advisor och får hjälp av vårt expertteam i ett dedikerat forum för affärsutveckling. Detta initiativ leds av Hans Edlund, CSO på Omniarch, som har lång erfarenhet av digital handel och affärstillväxt.

Regelbundna möten: Vi har satt upp regelbundna möten med Holdits digitala ledningsteam varannan vecka. Dessa möten är en plattform för att diskutera deras affärsutvecklingsinitiativ på djupet.

Strategisk prioritering: Varje möte fokuserar på att utvärdera och prioritera Holdits pågående och kommande projekt. Detta säkerställer att resurserna används för de mest betydelsefulla initiativen, i linje med Holdits strategiska mål.

Projektvägar: Utöver prioriteringen analyserar vi de kritiska beslutspunkterna för varje projekt. Genom att granska olika vägar guidar vi Holdit genom möjliga utmaningar och möjligheter, vilket möjliggör välgrundade beslut.


Vad behöver du av en Digital Advisor?

Pontus Lindh, VD Holdit

”Det har varit en intensiv vår på många vis och den setup vi har med Omniarch har visat sig vara mycket värdefull. Vi har landat många projekt och står nu starkare än någonsin tidigare, med en för ambitionsnivåerna matchande organisation.”

Pontus Lindh

VD Holdit AB

Fler case:

Sandqvist

Sandqvist x Omniarch
Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.Till caset

Nordiska Kompaniet

Nordiska Kompaniet x Omniarch
Omniarchs ledde och utvecklade delar av organisationen för NK.se samt projektledde omställningen till att arbeta målinriktat och konverteringsoptimerande med den digitala marknadsföringen. Vidare ansvar för fortlöpande optimering av kundupplevelse, verktyg, rapporter och processer.Till caset

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel