Vårt uppdrag
Fokusområden
Digital Assessment, e-handelstillväxt, upphandling och implementation av CRM och MA, upphandling av performance marketingbyrå, KPI-ramverk, Marketplace Assessment.
Våra roller
Business development, E-commerce manager, Marketplace lead.
Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.
Framgångsfaktorer
Reviderat KPI-ramverk
Införande av attributionsfria indikatorer som Gross Margin 3 och Customer Acquisition Cost nedbrutet på marknadsnivå.
Datadriven optimering
Omtag och uppskalning av performance marketing baserat på insikter utifrån de nya indikatorerna.
UX-förbättringar utifrån digital analys
Den digitala analysen påvisade en potential att stärka UX och ett arbete skedde för att implementera de konkreta förbättringarna.
Databaserad arbetsmetodik
Skapande av förutsättningar för att ta datadrivna beslut gällande trafik, marknadsföring, konverteringsoptimering genom tillförlitlig och mer lättillgänglig data.
”Vi valde Omniarch för att de visat prov på att kunna förena det strategiska med det operativa, Omniarch talk the talk och walk the walk. Därför kan vi säga att vi på Sandqvist med gott mod känner oss redo att möta den ökade efterfrågan vi ser på väldesignade livsstilsprodukter.”
Caroline Lind
VD Sandqvist
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!
