Vårt uppdrag
Fokusområden
Digital Assessment, e-handelstillväxt, upphandling och implementation av CRM och MA, upphandling av performance marketingbyrå, KPI-ramverk, Marketplace Assessment.
Våra roller
Business development, E-commerce manager, Marketplace lead.
Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.
Nyckelaspekter
Reviderat KPI-ramverk:
Införande av attributionsfria indikatorer som Gross Margin 3 och Customer Acquisition Cost nedbrutet på marknadsnivå.
Datadriven optimering:
Omtag och uppskalning av performance marketing baserat på insikter utifrån de nya indikatorerna.
UX-förbättringar utifrån digital analys:
Den digitala analysen påvisade en potential att stärka UX och ett arbete skedde för att implementera de konkreta förbättringarna.
Databaserad arbetsmetodik:
Skapande av förutsättningar för att ta datadrivna beslut gällande trafik, marknadsföring, konverteringsoptimering genom tillförlitlig och mer lättillgänglig data.
”Vi valde Omniarch för att de visat prov på att kunna förena det strategiska med det operativa, Omniarch talk the talk och walk the walk. Därför kan vi säga att vi på Sandqvist med gott mod känner oss redo att möta den ökade efterfrågan vi ser på väldesignade livsstilsprodukter.”
Caroline Lind
VD Sandqvist
Fler case:
Mini Rodini
Newport
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!