Mekster (UXI)

Case
Mekster x Omniarch
Mekster x Omniarch

Vårt uppdrag

  • Vår roll:

    User Behaviour & Experience Lead.

  • Fokusområden:

    Implementering av FullStory, analys av kundresa och identifiering av fel, utbildning av team och löpande support, visualisering och tillgängliggörande av insikter.

  • Tjänster:

Mekster, en one-stop-shop för bilister online, saknade effektiva verktyg för att förstå användarbeteenden och snabbt identifiera fel i kundresan. Den manuella analysen via Google Analytics gjorde det svårt att upptäcka hinder som påverkade konvertering och kundupplevelse.

Mekster ville därför förbättra sin förmåga att snabbt hitta tekniska fel, minska det manuella analysarbetet och göra insikter tillgängliga för fler team i organisationen med målet att skapa en mer datadriven och kundcentrerad köpupplevelse.

Omniarch gick in som strategisk partner i samband med lanseringen av Meksters nya frontend, med uppdraget att möjliggöra ett insiktsdrivet arbetssätt utan tekniska barriärer. Genom att införa FullStory öppnades möjligheten till realtidsbaserad beteendeanalys och ett smidigare sätt att arbeta med data i hela organisationen.

Åtgärder som genomförts:

  • Implementation av FullStory
  • Stöd i analys av användarbeteenden i köpresan
  • Skisser och idéer av förbättringar
  • Prioritering av åtgärder utifrån faktisk användardata
  • Löpande rådgivning till flera team kring verktygets användning

Tack vare samarbetet med Omniarch och FullStory kunde Mekster snabbt identifiera och åtgärda problem som annars lätt hade gått obemärkt förbi. Ett exempel var ett ovanligt felmeddelande i kassan som bara drabbade ett fåtal användare varje dag. Vid en första anblick kan det tyckas vara ett obetydligt problem, men över tid skulle dessa små fel kunna summeras till betydande förluster. Med hjälp av FullStory blev det möjligt att upptäcka just den typen av dolda hinder som är svåra att fånga med andra verktyg.

Omniarch AB

"Vi kom i kontakt med FullStory genom Omniarch och började testa det i liten skala – vi blev förälskade i verktyget direkt. Det särskiljer sig genom att lyfta fram insikter man inte visste att man behövde, vilket gör det ovärderligt i vår analys. Vi har också använt Omniarch som bollplank i flera områden, inte minst för att få nya perspektiv och lyfta blicken i vår digitala utveckling."

Manne Jansson

E-commerce Manager & Tech Lead, Mekster AB

Fler case:

STIGA Sports

STIGA Sports x Omniarch AB
Vi verkade i rollerna E-handelsstrateg, CRO-specialist och UX-specialist för en genomlysning av kundresa och marknadsdata i en “utifrån-in-analys”, med syfte att identifiera minst fem förbättringsområden som potential att snabbt implementeras på sajt och i marknadsföring. Uppdraget omfattade testköp samt skrivbordsanalys av trafik och marknadsföringsdata, samt presentation och workshops.Till caset

Newport

Newport

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel