Vårt uppdrag
Fokusområden
E-handelsstrategi, konverteringsoptimering och digital marknadsföring.
Våra roller
E-handelsstrateg, CRO-specialist.
Genomlysning av den digitala kundresan från sökresultat och annonser, till sajt, sortiment, kampanjer, leverans och kundservice. Leverans i workshopformat i form av ett 50-tal åtgärdspunkter med prioritering och nyckelaktiviteter.
Nyckelaspekter
Förståelse för affären:
En stor del av Office Depots e-handel drivs i form av försäljning B2B med all den komplexitet det innebär i form av prisstrukturer och kundunik sortimentsstyrning. I vårt arbete tog vi avstamp från dessa förutsättningar och tryckte på de förbättringsområden och möjligheter som gick att lösa utan att ändra den grundläggande affärslogiken.
Högt i tak:
I direkt dialog med kundens kompetenta team kunde idéer snabbt valideras och prioriteras. Kundens strategi och detaljkunskap kompletteras därmed på ett effektivt sätt med Omniarchs oberoende expertperspektiv ”utifrån – in”.
Kundperspektiv:
Med ghost shopping som metod får vi rätt fokus i förändringsarbetet. Allt börjar och slutar med kunden.
"Tack Omniarch. Många bra insikter ur ett kundperspektiv att agera på. Bra jobbat!"
Henrik Björkqvist
Ecommerce Director, Office Depot
Fler case:
Keesing
The Tea Centre of Stockholm
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!