Office Depot

Case
Office Depot
Office Depot

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    E-handelsstrategi, konverteringsoptimering och digital marknadsföring.

  • Våra roller

    E-handelsstrateg, CRO-specialist.

Genomlysning av den digitala kundresan från sökresultat och annonser, till sajt, sortiment, kampanjer, leverans och kundservice. Leverans i workshopformat i form av ett 50-tal åtgärdspunkter med prioritering och nyckelaktiviteter.

Framgångsfaktorer

  • Förståelse för affären

    En stor del av Office Depots e-handel drivs i form av försäljning B2B med all den komplexitet det innebär i form av prisstrukturer och kundunik sortimentsstyrning. I vårt arbete tog vi avstamp från dessa förutsättningar och tryckte på de förbättringsområden och möjligheter som gick att lösa utan att ändra den grundläggande affärslogiken.

  • Högt i tak

    I direkt dialog med kundens kompetenta team kunde idéer snabbt valideras och prioriteras. Kundens strategi och detaljkunskap kompletteras därmed på ett effektivt sätt med Omniarchs oberoende expertperspektiv ”utifrån – in”.

  • Kundperspektiv

    Med ghost shopping som metod får vi rätt fokus i förändringsarbetet. Allt börjar och slutar med kunden.

"Tack Omniarch. Många bra insikter ur ett kundperspektiv att agera på. Bra jobbat!"

Henrik Björkqvist

Ecommerce Director, Office Depot

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Kontakta Omniarch