Vårt uppdrag
Fokusområden
Genomlysning av digital kundresa.
Våra roller
E-handelsstrateg, CRO-specialist.
Understatement hade trots stark digital kompetens i både styrelse och hos rådgivare, ett önskemål om en oberoende genomgång av sin digitala kundresa, från annonser till sajt. Med hjälp av testköp och tillgång till trafik- samt marknadsföringsdata gjorde vi en genomlysning av kundupplevelse, sortiment, leverans och kundservice. Resultatet presenterades i workshopformat där ett 50-tal åtgärdspunkter diskuterades. Kunden har sedan dess gått vidare med åtgärder på flera av dessa.
Nyckelaspekter
Oberoende research:
All research genomfördes fristående och färgades därmed inte av interna kulturen samt allmänt rådande uppfattningar.
Kort startsträcka:
Genom att vi applicerade ett utifrån-och-in-perspektiv krävdes ingen förberedelse från kunden sida.
Tydliga benchmarks:
Genom att jämföra med andra framgångsrika varumärken som kommit längre i sin utveckling kunde vi identifiera outforskade förbättringsområden.
”Ett nöje att få jobba tillsammans med proffs som David Vallin, Mattias Pettersson, Daniel Aronowitsch och Pelle Pettersson på Omniarch! Tack för grymma insikter. Vi kunde snabbt ta action på flera konkreta områden. Vi ser fram mot fortsatt samarbete!”
Marie Stolt
CEO & Founder, Understatement Underwear
Fler case:
Sandqvist
Dedicated
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!