Vårt uppdrag
Fokusområden
E-com, UX, Digital Analys, Digital Marketing, CRM, Merchandising.
Vår roll
E-commerce manager
I vår roll har vi, i nära samarbete med E-commerce och Marketing Director och övriga i marknadsteamet, tagit både strategiska och operativa beslut hur vi ska kunna driva försäljning samt utveckling onsite vidare utifrån uppsatta KPI:er.
I denna roll har vi ett övergripande ansvar för fördjupa rapportering, analys av site, prioritering av backlog samt nya utvecklingspunkter, förberedelse och start av A/B tester samt att vidareutveckla en datadriven approach. Analysera trafik och data samt löpande arbeta med kundbeteende/upplevelse UX, för att ta actions och förbättra kundupplevelsen.
Framgångsfaktorer
Förbättrad kravställning
Optimering av befintliga kanaler genom kravställning och uppföljning mot externa partners och se över och förbättra nuvarande KPI:målstyrning.
Optimera användarupplevelsen onsite
Genom att utvärdering och analysera befintlig site kunde vi planera och genomföra tester för ett genomgående förbättrat användarupplevelsen.
Merchandising
Operativt utföra och rapportera utifrån merchandising onsite, lagersaldo och marginaler samt toppsäljande produkter.
Omniarch har tillsammans med oss på Röhnisch förbättrat kundresan onsite genom analys och action samt stöttning i kravställning mot byråer. De har med tydlighet dokumenterat sitt arbete vilket har underlättat i uppföljning. Med Omniarchs expertis och prestigelöshet har det verkligen känts som de varit en del av vårt team.
Emma Stjernlöf
CEO Röhnisch Sportswear AB
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!
