Vårt uppdrag
Fokusområden
Processer och arbetsmetodik, KPI och målsättningar, digital marketing, omnikanal samt tillväxtstrategier.
Våra roller
Vi arbetade med Hemköp i deras digitala tillväxtresa, inom strategiska och operativa delar samt med marknadsföring.
Vi har i en strategisk roll och operativ roll varit drivande i Hemköps digitala utveckling och tillväxt.
Vårt arbete innefattade från start en analys av Hemköps digitala positions nuläge inkluderat deras plattform, digital marknadsföring och logistik samt varuplanering. Utifrån den digitala analysen har vi agerat på kärnområden, så kallade flaskhalsar för att maximera både en kort och långsiktig effekt.
Framgångsfaktorer
Digital tillväxtresa
En stor outnyttjad digital potential förvandlas till en stark digital tillväxtresa genom satta processer, arbetsmetodiker och tvärfunktionella samarbeten mellan avdelningar (omnichannel-fokus).
Struktur
Optimerad arbetsmetodik för e-comteam samt mot organisation.
Försäljning
Skapa grunden för en bra försäljning i analys och optimering av kundresan (konvertering) och besökare (marknadsföringsmix). Upprättande av ett framgångsrikt performance marketing-program och arbete med att öka lönsamheten.
Hemköp har under 2020 sett en markant ökning av intresset att handla mat online, samtidigt som våra butiksmedarbetare gör ett fantastiskt jobb i att möta kundernas önskemål i butik. Vi tror på kombinationen med butik och e-handel och tar nu hjälp av Omniarch och deras gedigna erfarenhet av att driva tillväxt i e-handeln ur ett omniperspektiv.
Ted Bergström
Marknadschef, Hemköp
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!
