Case: Bonnier News

Omniarch CASE: Bonnier News

Omniarch hjälpte oss att bygga en e-handelslösning från ax till limpa. Tack vare spetskompetens inom e-handel och ett otroligt driv, kunde vi med hjälp av Omniarch komma igång snabbt och visa resultat direkt.

Fokusområden

Marknadsföring, affärsutveckling, kravställare mot partners.

Våra roller

E-commerce director, digital marketing manager och business developer.

Vårt uppdrag

Bonnier News var i behov av att förstärka sin digitala e-handelsnärvaro och utöka sin portfölj med e-handelsbolag genom att etablera en ny e-handel.

Omniarch valdes som partner och flera resurser tillsattes, däribland affärsområdeschef samt digital marketing manager och business developer. Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go-to-market-strategi och i tajt samarbete med organisationen inom Bonnier både ta del av och utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.

Framgångs
faktorer

  • Kravställning

    Knivskarp kravställning vid upphandling av plattformar och coachning av utvecklare ledde till att både lansering och budget skedde enligt plan.

  • Best Practice

    Genom lång erfarenhet och +100 talet upphandlingar av olika e-handelsbutiker kunde Omniarch både snabbt och effektivt lokalisera, upphandla och landsätta e-handeln i rekordfart.

  • Datadrivet

    Genom snabbt anpassa ett datadrivet mind-set skapade man förutsättningar till skalbarhet i marknadsmixen, datan feedade också in till övrig organisation och styrde bl.a. inköp till kanalval.

Bonnier News är Nordens ledande mediaföretag med över 200 års erfarenhet av mediamarknader i förändring. Bonnier News består av bland annat Expressen, DN och Dagens Industri.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se