Bonnier News | Omniarch

Vårt uppdrag

Bonnier News var i behov av att förstärka sin digitala e-handelsnärvaro och utöka sin portfölj med e-handelsbolag genom att etablera en ny e-handel.

Omniarch valdes som partner och flera resurser tillsattes, däribland affärsområdeschef samt digital marketing manager & Business developer. Omniarch ansvarade för att upphandla, kravställa och genomföra etableringen av e-handeln. I uppdraget ingick också att sätta en go to market strategi och i tajt samarbete med organisationen inom Bonnier både ta del av och utveckla potentiella synergier i andra portföljbolag.

Framgångs
faktorer

Kravställning

Knivskarp kravställning vid upphandling av plattformar och coachning av utvecklare ledde till att både lansering och budget skedde enligt plan.

Best practice

Genom lång erfarenhet och +100 talet upphandlingar av olika e-handelsbutiker kunde Omniarch både snabbt och effektivt lokalisera, upphandla och landsätta e-handeln i rekordfart.

Data driven

Genom snabbt anpassa ett datadrivet mind-set skapade man förutsättningar till skalbarhet i marknadsmixen, datan feedade också såväl in till övrig organisation och styrde såväl inköp till kanalval.

tillvaxtsession

Omniarch hjälpte oss att bygga en e-handelslösning från ax till limpa. Tack vare spetskompetens inom e-handel och ett otroligt driv, kunde vi med hjälp av Omniarch komma igång snabbt och visa resultat direkt.

– Andreas Quensel,
Bonnier news

Träffa
oss!