Case: Hudoteket

Omniarch CASE: Hudoteket

Fokusområden

Digital marknadsföring, E-com.

Våra roller

Marknads/Digitalansvarig.

Vårt uppdrag

Ledning, kravställning och utveckling av de digitala marknadsföringsinsatserna. Utveckling av den digitala marknadsföringsmixen med nya partnerskap samt KPI-styrning och måloptimering vid analys av digitala marknadsföringsinsatser.

Framgångsfaktorer

  • Upphandling av nya samarbetspartners för performance marketing.
  • Kravställning och utveckling av byråsamarbeten.
  • Uppsättning av strategi, målsättningar och KPI-ramverk.
  • Uppskalning och optimering av performance marketing såväl strategiskt som operativt.

Hudoteket var i slutet på 90-talet först med att sälja skönhet på nätet. Idag är Hudotekets Webshop fortfarande en av de största skönhetssalongerna på nätet. Bolagets nisch har alltid varit och är än idag att ha utmärkt kundservice där du kan få hjälp av en hudterapeut och erbjudas professionella produkter med snabb leverans.