Röhnisch | Omniarch

Case: Röhnisch

Röhnisch är ett svenskt träningsvarumärke för kvinnor, av kvinnor. Röhnisch grundades 1945 och har sedan dess designat produkter med syfte att få kvinnor att känna sig självsäkra, bekväma och starka.

Fokusområden: E-com, UX, Digital Analys, Digital Marketing, CRM, Merchandising

Vårt uppdrag

I vår roll har vi, i nära samarbete med E-commerce och Marketing Director och övriga i marknadsteamet, tagit både strategiska och operativa beslut hur vi ska kunna driva försäljning samt utveckling onsite vidare utifrån uppsatta KPI:er.

I denna roll har vi ett övergripande ansvar för fördjupa rapportering, analys av site, prioritering av backlog samt nya utvecklingspunkter, förberedelse och start av A/B tester samt att vidareutveckla en datadriven approach. Analysera trafik och data samt löpande arbeta med kundbeteende/upplevelse UX, för att ta actions och förbättra kundupplevelsen.

Framgångs
faktorer

Förbättrad kravställning

Optimering av befintliga kanaler genom kravställning och uppföljning mot externa partners och se över och förbättra nuvarande KPI:målstyrning.

Optimera användarupplevelsen onsite

Genom att utvärdering och analysera befintlig site kunde vi planera och genomföra tester för ett genomgående förbättrat användarupplevelsen.

Merchandising

Operativt utföra och rapportera utifrån merchandising onsite. Utifrån lagersaldo och marginaler samt toppsäljande produkter.

Omniarch Case: Röhnisch

Omniarch har tillsammans med oss på Röhnisch förbättrat kundresan onsite genom analys och action samt stöttning i kravställning mot byråer. De har med tydlighet dokumenterat sitt arbete vilket har underlättat i uppföljning. Med Omniarchs expertis och prestigelöshet har det verkligen känts som de varit en del av vårt team.

– Emma Stjernlöf,
CEO Röhnisch Sportswear AB

Träffa
oss!