Case: MEDS

Pelle på Omniarch är den ideala rådgivaren som kombinerar strategisk tänk på hög nivå med action. Lyhörd men proaktiv. Viktigast av allt är en härlig personlighet som alltid ser lösningar utan att underskatta utmaningarna. Ger oberoende råd på riktigt och är alltid på kundens sida. Pelle är svaret oavsett om man rivstartar från noll eller vill bygga på något som redan finns.

Fokusområden

Marknadsstrategi, beställarstöd (byråer), SEM, och realtidsdata.

Våra roller

Digital tillväxtmotor.

Vårt uppdrag

Allt sedan MEDS lansering i mars 2018 har vi stöttat affären till att bli en ren tillväxtraket med framgångsrika resultat.

Vi har i en såväl rådgivande som operativ roll – i nära samarbete med CEO och marknadschef – upprättat ett performance marketing program (Paid search, Affiliate och Social) som idag står för en betydande del av omsättningen hos MEDS. Genom att vi har optimerat cost per order, har MEDS lyckats uppnå en kostnadseffektiv och skalbar trafikanskaffning. Vi har även varit drivande i framtagande av digital marknadsstrategi och säljstrategi samt skött löpande optimering av kampanjer. Utöver detta har vi även agerat som kravställande gentemot byråer och drivit upphandlingar.

Framgångsfaktorer

  • Realtidsdata

    Upprättande av ett framgångsrikt performance marketing program med realtidsdata som beslutstöd.

  • Synergieffekter

    Triangulering av försäljningsdata, trafikdata och ad-spend-data.

  • Agil approach

    Implementering av kraftfulla och agila teststrategier för att kunna ge tydliga utfall.

Onlineapotek MEDS grundades 2017 och erbjuder receptbelagd och receptfri medicin till den svenska marknaden. Med snabba leveranser och personlig service siktar de på att bli Sveriges största apotek.

Träffa
oss!