Newport

Case
Newport
Newport

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    E-commerce, rapportering, analys, UX, digital marknadsföring, trafikoptimering, internationalisering.

  • Våra roller

    Rådgivare, analytiker, projektledare och “Quality Assurance”.

Omniarchs team-leverans till Newport har täckt in flertalet fokusområden där vi i flera roller verkat för att maximera potentialen i verktyg och kampanjer.

Vårt arbete har bl.a. innefattat utveckling av strategi, att stötta organisationen i dialog med leverantörer, förbättra rapporter samt driva projekt. Exempel på leverabler har varit; nytt ramverk för kampanjrapporter och månadsrapporter, utveckling och komplettering av marketing automation, lokaliseringsprojekt för tre nya marknader, implementering av verktyg för sourcing av influencer marketing samt uppsättning av verktyg för aggregering av data.

Utöver ovanstående anlitades Omniarch av Newport under 2022 och 2023 där vi genomförde och därefter stöttade Newports team i att driva genom förbättringar och verka för en mer nyanserad bild av vad som driver på för lönsam digital tillväxt.

– Vår DA tillsammans med teamets förmåga att omsätta aktuella utmaningar i en för Newport anpassad optimering har på kort tid gett en tydlig effekt på försäljningen. Under Black Week (-22) såg vi mer än hundra procents ökning av konverteringsgrad i flera delar av kanalmixen och upp mot 50% ökad försäljning jämfört med föregående år. Ett gott betyg på hela teamets insatser i arbetet med att stötta Newport mot en lönsam digital tillväxt, sa David Vallin, partner och division lead hos Omniarch och projektledare i Newport-uppdraget i ett pressmeddelande 8 december -22.

Nyckelaspekter

  • Fokus på mätning:

    Genom att kombinera data från olika plattformar kunde vi se förbättringsområden och ta vara på möjligheter. Arbetet bestod i att identifiera nyckeltal, göra oberoende observationer kring dessa, och sedan diskutera (med hela marknadsteamet).

  • Snabbrörlighet:

    Kort ledtid för test av nya initiativ. Öppenhet för att testa och stort fokus på genomförande.

  • Målstyrning:

    Genom att sätta detaljerade mål (på allt från ad-spend till öppningsfrekvens och avregistrering) kopplat till varje kampanj och sedan följa upp på dessa har effektiviteten i kampanjerna successivt kunnat ökas.

"Newport växer genom att bara jobba med de bästa inom varje område. Teamet på Omniarch har de bästa experterna inom e-handel och digital marknadsföring och de har hjälpt oss säkerställa maximal potential i våra verktyg och kampanjer. Vi har sett en rejält ökning i vår digitala försäljning sedan vi började jobba med dem och vi ser fram emot ett fortsatt tajt samarbete."

Bo-Wihelm Horndahl

CEO Newport home

Fler case:

MQ Marqet

Omniarch x MQ Marqet
Vårt uppdrag är att stärka den digitala närvaron och hjälpa MQ Marqet på sin digitala tillväxtresa. Detta genom att leda och ansvara för MQs digitala tillväxt med både operativt och strategiskt helhetsansvar för eCom-avdelningen.Till caset

Mini Rodini

Mini Rodini
På en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad behövde Mini Rodini hitta sätt att snabbt vitalisera och skala upp sin e-handel. Vi har över en period på två år varit med och drivit en total förvandling av e-handeln. Från att ha varit en marginell försäljningskanal till den snabbast växande och mest lönsamma affärsdelen. Resultatet omfattar mer än en fördubbling av omsättning och lönsamhet.Till caset

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel