Mia Kamlén i podden Radically Smarter Commerce: Improving the customer experience

Mia Kamlén är Senior E-Commerce Consultant hos Omniarch och gästade den engelskspråkiga podden Radically Smarter Commerce. Mia talade om vägar för att förbättra kundupplevelse inom e-handel utifrån sin erfarenhet på Apoteket Hjärtat och Byggmax.

En viktig del i arbetet med t.ex. konverteringsoptimering är att finna vägar för retention. Att jobba med ”morötter” för att förmå kunden att stanna kvar som kund. Ett tillvägagångssätt för det är att implementera marketing automation och att hela tiden analysera den data man får in från kundernas beteende.

Teamet hos Omniarch består av seniora e-handelskonsulter som har mångårig erfarenhet av att leda och verka inom komplexa e-handelsorganisationer. Du som producerar eller gör research för ett delområde inom e-handel kan med fördel skicka en förfrågan till Omniarch, för svar på frågor eller medverkan i en sändningOmniarchs expertis bidrar till att utbilda, inspirera och kvalitetssäkra poddar samt webbinar: letstalk@omniarch.se

Björn Sennbrink
Senaste inläggen av Björn Sennbrink (se alla)