Case: Happy Homes

Omniarch CASE: Happy Homes

Efterfrågan på utökad e-handel, med ett större utbud tillgängligt för e-beställningar gentemot såväl konsumenter som hantverkare, gör att vi ser goda möjligheter till digital tillväxt. Omniarchs expertis och starka team tillför vad vi behöver för att stärka hemkänslan och bli mer tillgängliga för alla våra e-handlande målgrupper.

Fokusområden

E-handelsplattform, projektledare, logistik och digital marketing.

Våra roller

Förstudie-leverantör följt av e-commerce manager med fokus inom bygge av ny e-handelsplattform.

Vårt uppdrag

Vi har i både en operativ och strategisk roll varit drivande i Happy Homes digitala utveckling och tillväxt. Vårt arbete innefattade från start en förstudie kring Happy Homes nuvarande position digitalt, inkluderat deras plattform, digital marknadsföring och logistik / varuplanering.

Framgångs
faktorer

  • Digital tillväxtresa

    En stor outnyttjad digital potential förvandlas till en stark digital tillväxtresa genom en teknisk grund i en skalbar plattform.

  • Processer och digital first-mindset

    Implementera processer och ett digitalt mind-set i organisationen i en branch där den digitala mognaden växer snabbt.

  • Försäljning

    Skapa grunden för en bra försäljning i analys och optimera av kundresen (konvertering) och besökare (marknadsföringsmix).

Happy Homes är en kedja butiker runt om i Sverige, med ett sortiment som kretsar kring färg och tapet samt golv. Happy Homes valde Omniarch för att förstärka sin e-handel.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se