Mini Rodini

Case
Mini Rodini
Mini Rodini

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    Vi har under två år förvandlat e-handeln till att bli bolagets snabbast växande och mest lönsamma försäljningskanal.

  • Våra roller

    Tillförordnad e-handelschef.

På en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad behövde Mini Rodini hitta sätt att snabbt vitalisera och skala upp sin e-handel.

På en allt mer konkurrensutsatt och digitaliserad marknad behövde Mini Rodini hitta sätt att snabbt vitalisera och skala upp sin e-handel.

Vi har över en period på två år varit med och drivit en total förvandling av e-handeln. Från att ha varit en marginell försäljningskanal till den snabbast växande och mest lönsamma affärsdelen. Resultatet omfattar mer än en fördubbling av omsättning och lönsamhet.

Fokusområden:

  • Uppsättning av strategi, målsättningar och KPI-ramverk.
  • Undanröjande av konverteringshinder (CRO).
  • Uppskalning av performance marketing.
  • Närvarande ledarskap, som team lead för e-comavdelningen och i samarbetet med marknadsavdelning, logistik och kundservice.
  • Införande och upphandling av CRM.

Nyckelaspekter

  • Nära samarbete:

    Genom direkt dialog med såväl det operativa teamet som beslutsfattare, hittades förbättringsområden som snabbt kunde implementeras och följas upp.

  • Datadrivna beslut:

    Förutsättningar för datadrivna beslut baserat på trafikdata, marknadsföring och försäljningsdata skapades genom nya KPI-ramverket och nya processer för rapportering. Det skapade snabbare tillväxt genom optimering utifrån rörelsemarginal.

  • Individuella målsättningar:

    Tydliga målsättningar för varje medlem i teamet där varje specialist rapporterar på, och drar slutsats på sina nyckeltal, gjorde att nya möjligheter kunde identifieras samtidigt som andra möjligheter kunde konkretiseras.

"Vi insåg tidigt att framtidens tillväxt låg i vår egen e-handel och under 2018 samt 2019 ökade vi våra investeringar i såväl teknik som vårt sätt att arbeta. Tillsammans med Omniarch har vi genomfört en total omställning med en fantastisk tillväxt och utveckling. Omniarchs expertis inom e-handelstillväxt har varit helt avgörande för oss i vårt arbete till att bli ett digitalt drivet varumärke. Vi är mycket nöjda och vi ser fram mot fortsatt samarbete."

Håkan Ström

VD Mini Rodini

Fler case:

Ellos

Omniarch CASE: Ellos / Zalando
Omniarchs specialister på marknadsplatser hjälpte Ellos att säkra lönsamhet i försäljning på Zalando.Till caset

Sandqvist

Sandqvist
Uppdraget var initialt tudelat med en Digital Assessment som fokuserade på att hitta potentiella tillväxtområden för e-handelsaffären samt ett interimsuppdrag som e-commerce manager. Numera driver vi vidare ett antal tillväxtprojekt som bland annat omfattar sajt, CRM och marknadsplatser.Till caset

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel