Case: MQ Marqet

MQ Marqet - Omniarch CASE

”Vi har med Omniarchs team sett potentialen i vår digitala affär realiseras, samtidigt som mycket arbete återstår. Vi ser det fortsatta samarbetet som en naturlig utveckling av en redan mycket god relation. Omniarch tillför expertkompetens men framför allt flexibiliteten som vi behöver. Vi kommer genom det utökade samarbetet snabbare kunna anpassa teamet inom de delar av vår e-handel som ger bäst effekt för stunden.”

Fokusområden

E-commerce, UX, digital analys, digital marketing, CRM, merchandising, rapportering.

Våra roller

E-commerce Manager, Webb Editor, Digital Marketing Manager, CRM Manager, Email Marketing Manager, Digital Visual Merchandiser, Product Owner, Digital AD och Analytical Manager.

Vårt uppdrag

Stärka den digitala närvaron och hjälpa MQ Marqet på sin digitala tillväxtresa. Detta genom att leda och ansvara för MQs digitala tillväxt med både operativt och strategiskt helhetsansvar för eCom-avdelningen.

Framgångsfaktorer

  • Snabbrörlighet

    Kortat ned ledtid för utveckling, testning och förbättringsåtgärder.

  • Processer och struktur

    Uppsättning av processer och arbetsmetodik för att effektivisera verksamheten samt säkerställa en röd tråd mellan avdelningar inom bolaget.

  • Bättre kravställning

    Förbättrad tydlighet i kravställning och uppföljning mot externa partners, gällande bl.a. utveckling och digital marknadsföring.

  • Datadrivna beslut

    Skapande av förutsättningar för att ta datadrivna beslut gällande trafik, marknadsföring, konverteringsoptimering osv.

  • Performance Marketing

    Rejält omtag och uppskalning av performance marketing och marknadsmix för att bli mer agil samt mer anpassad till dagens digitala landskap.

  • Optimering av webbplats

    Löpande konverteringsoptimering genom mätning, A/B-testning och implementering av actions.

  • Mätning och uppföljning

    Tydligare och enklare uppföljning av nyckeltal genom förbättrad KPI-rapport.

MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

Träffa
oss!

    Case: MQ Marqet

    MQ Marqet - Omniarch CASE

    ”Vi har med Omniarchs team sett potentialen i vår digitala affär realiseras, samtidigt som mycket arbete återstår. Vi ser det fortsatta samarbetet som en naturlig utveckling av en redan mycket god relation. Omniarch tillför expertkompetens men framför allt flexibiliteten som vi behöver. Vi kommer genom det utökade samarbetet snabbare kunna anpassa teamet inom de delar av vår e-handel som ger bäst effekt för stunden.”

    Fokusområden

    E-commerce, UX, digital analys, digital marketing, CRM, merchandising, rapportering.

    Våra roller

    E-commerce Manager, Webb Editor, Digital Marketing Manager, CRM Manager, Email Marketing Manager, Digital Visual Merchandiser, Product Owner, Digital AD och Analytical Manager.

    Vårt uppdrag

    Stärka den digitala närvaron och hjälpa MQ Marqet på sin digitala tillväxtresa. Detta genom att leda och ansvara för MQs digitala tillväxt med både operativt och strategiskt helhetsansvar för eCom-avdelningen.

    Framgångsfaktorer

    • Snabbrörlighet

      Kortat ned ledtid för utveckling, testning och förbättringsåtgärder.

    • Processer och struktur

      Uppsättning av processer och arbetsmetodik för att effektivisera verksamheten samt säkerställa en röd tråd mellan avdelningar inom bolaget.

    • Bättre kravställning

      Förbättrad tydlighet i kravställning och uppföljning mot externa partners, gällande bl.a. utveckling och digital marknadsföring.

    • Datadrivna beslut

      Skapande av förutsättningar för att ta datadrivna beslut gällande trafik, marknadsföring, konverteringsoptimering osv.

    • Performance Marketing

      Rejält omtag och uppskalning av performance marketing och marknadsmix för att bli mer agil samt mer anpassad till dagens digitala landskap.

    • Optimering av webbplats

      Löpande konverteringsoptimering genom mätning, A/B-testning och implementering av actions.

    • Mätning och uppföljning

      Tydligare och enklare uppföljning av nyckeltal genom förbättrad KPI-rapport.

    MQ Marqet är en konceptbutikskedja inom mode som säljer de stilrena och mer hållbara klassiska plaggen av hög kvalitet, det senaste modet samt second hand i vissa utvalda butiker. Vi vill inspirera med kvalitativt och prisvärt mode noga utvalt för kunden som skall få marknadens bästa personliga service. Vi vänder oss till alla som befinner sig i det flexibla arbetslivet, där gränsen mellan arbete och fritid blir allt mer flytande. Försäljningen sker i egna butiker och via e-handelsplattformar egna såväl som andras. Våra butiker finns i attraktiva lägen över hela Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg och vi har ett produktionskontor i Shanghai. MQ Marqet är Sveriges största varumärkeskedja som erbjudit stil sedan 1957.

    Träffa
    oss!