MQ Marqet

Case
Omniarch x MQ Marqet
Omniarch x MQ Marqet

Vårt uppdrag

  • Fokusområden

    E-commerce, UX, digital analys, digital marketing, CRM, merchandising, rapportering.

  • Våra roller

    E-commerce Manager, Web Editor, Digital Marketing Manager, CRM Manager, Email Marketing Manager, Digital Visual Merchandiser, Product Owner, Digital AD, Analytical Manager, Marketplace Manager.

Vi har samarbetat med MQ sedan slutet av 2020 och fortsätter att fungera som deras in-house e-handelsavdelning.

Vårt partnerskap innebär att vi arbetar nära tillsammans med ett dedikerat team av andra byråer och specialister, samt med ledningen inom MQ. Vi är förenade av ett gemensamt mål att stärka deras digitala närvaro och stödja MQ Marqet på deras digitala tillväxtresa. Detta innebär att vi tar på oss en ledande roll och övergripande ansvar för e-handelsavdelningen, vilket omfattar både operativa och strategiska aspekter.

Press:

Nyckelaspekter

  • Snabbrörlighet:

    Kortat ned ledtid för utveckling, testning och förbättringsåtgärder.

  • Processer och struktur:

    Uppsättning av processer och arbetsmetodik för att effektivisera verksamheten samt säkerställa en röd tråd mellan avdelningar inom bolaget.

  • Bättre kravställning:

    Förbättrad tydlighet i kravställning och uppföljning mot externa partners, gällande bl.a. utveckling och digital marknadsföring.

  • Datadrivna beslut:

    Skapande av förutsättningar för att ta datadrivna beslut gällande trafik, marknadsföring, konverteringsoptimering osv.

  • Performance Marketing:

    Rejält omtag och uppskalning av performance marketing och marknadsmix för att bli mer agil samt mer anpassad till dagens digitala landskap.

  • Optimering av webbplats:

    Löpande konverteringsoptimering genom mätning, A/B-testning och implementering av actions.

  • Mätning och uppföljning:

    Tydligare och enklare uppföljning av nyckeltal genom förbättrad KPI-rapport.

MQ Marqet x Omniarch: Vinst i Zalando Marketing Awards 2023

Vi på Omniarch är otroligt stolta över att MQ Marqet AB i maj 2022 gav oss förtroendet att kroka arm i att ta deras Zalando-affär till nya höjder, där betald annonsering och marknadsföring (ZMS) har varit en del av detta arbete.

Ett år senare kunde Omniarch Marketplace-teamet resa till Berlin tillsammans med MQ Marqet för att ta emot vinsten i kategorin Self-Service på ZMS Awards 2023 för deras varumärke STOCKH LM.

Ingvar Larsson, vd, MQ MARQET AB

”Vi har med Omniarchs team sett potentialen i vår digitala affär realiseras, samtidigt som mycket arbete återstår. Vi ser det fortsatta samarbetet som en naturlig utveckling av en redan mycket god relation. Omniarch tillför expertkompetens men framför allt flexibiliteten som vi behöver. Vi kommer genom det utökade samarbetet snabbare kunna anpassa teamet inom de delar av vår e-handel som ger bäst effekt för stunden.”

Ingvar Larsson

VD MQ MARQET

Fler case:

Nordiska Kompaniet

Nordiska Kompaniet x Omniarch
Omniarchs ledde och utvecklade delar av organisationen för NK.se samt projektledde omställningen till att arbeta målinriktat och konverteringsoptimerande med den digitala marknadsföringen. Vidare ansvar för fortlöpande optimering av kundupplevelse, verktyg, rapporter och processer.Till caset

Hemköp

Hemköp app 2023 Case
Omniarch fick i inledningen av 2023 uppdraget av Hemköp att förbättra användarupplevelsen och funktionaliteten i deras mobilapplikation. Till caset

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel