Vårt uppdrag
Fokusområden
E-handelsstrategi, konverteringsoptimering och digital marknadsföring.
Våra roller
E-handelsstrateg, CRO-specialist.
Genomlysning av den digitala kundresan från sökresultat och annonser, till sajt, sortiment, kampanjer, leverans och kundservice. Leverans i workshopformat i form av ett 50-tal åtgärdspunkter med prioritering och nyckelaktiviteter.
Nyckelaspekter
Förståelse för affären:
En stor del av Office Depots e-handel drivs i form av försäljning B2B med all den komplexitet det innebär i form av prisstrukturer och kundunik sortimentsstyrning. I vårt arbete tog vi avstamp från dessa förutsättningar och tryckte på de förbättringsområden och möjligheter som gick att lösa utan att ändra den grundläggande affärslogiken.
Högt i tak:
I direkt dialog med kundens kompetenta team kunde idéer snabbt valideras och prioriteras. Kundens strategi och detaljkunskap kompletteras därmed på ett effektivt sätt med Omniarchs oberoende expertperspektiv ”utifrån – in”.
Kundperspektiv:
Med ghost shopping som metod får vi rätt fokus i förändringsarbetet. Allt börjar och slutar med kunden.
"Tack Omniarch. Många bra insikter ur ett kundperspektiv att agera på. Bra jobbat!"
Henrik Björkqvist
Ecommerce Director, Office Depot
Fler case:
Keesing
The Tea Centre of Stockholm
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!