Case: Stiga Sports

Omniarch CASE: Stiga Sports

Tack för riktigt bra och handfasta förslag på förstärkningar av hur vi kan bedriva vår affär! Vi kunde gå till handling med en gång och det är inspirerande att se snabba resultat. Ser fram emot att fortsätta samarbetet, fantastiskt trevligt och härligt gäng ni har också!

Fokusområden

E-handelsstrategi, UX, konverteringsoptimering och digital marknadsföring.

Våra roller

E-handelsstrateg, CRO-specialist, UX-specialist.

Vårt uppdrag

Genomlysning av kundresa och marknadsdata i en “utifrån-in-analys”, med syfte att identifiera minst fem förbättringsområden som potential att snabbt implementeras på sajt och i marknadsföring. Uppdraget omfattade testköp samt skrivbordsanalys av trafik och marknadsföringsdata, samt presentation och diskussion i workshopformat.

Framgångs
faktorer

  • Direktdialog

    Genom direkt dialog med såväl det operativa teamet som beslutsfattare, inför och under researcharbetet, samt under presentationen, gjorde att findings direkt kunde klassificeras mot den operativa verkligheten hos Stiga.

  • Datatillgång

    Direkt access till trafikdata, marknadsföring och försäljningsdata gjorde att nya findings kunde identifieras samtidigt som andra findings inom t.ex. kundupplevelsen kunde konkretiseras.

  • Tydliga resultat

    Med över 60 punkter av findings inom områden som content, merchandising, lagerhållning, prissättning och kundresa, har Stiga kunnat utveckla tillväxtstrategier för sin egen e-handel på en lokal och internationell marknad.

Stiga Sports har sedan starten 1944 försett marknaden med ikoniska produkter för sport och fritid, och bordtennis. Idag är Stiga Sports ett globalt varumärken med distribution i över 100 länder.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se