Case: StudioNord

Omniarch CASE: StudioNord

Fokusområden

Trafikutveckling (upphandling ny byrå och kravställning), sajtoptimering, försäljning/lönsamhet.

Våra roller

E-commerce manager. Advisor. Analys.

Vårt uppdrag

Vårt uppdrag omfattande från ax till limpa inom StudioNords e-handel, där vi aktivt utvecklade såväl trafikanskaffningen (upphandlat ny byrå och kravställning) till att optimering av köpflöden på egen sajt.

En viktig del av jobbet var att tidigt få fram en tydlig KPI-rapport så att vi navigerade på rätt typ av datapunkter och snabbt kunde göra affärsmässiga beslut på korrekt data. Vi har under perioden också stöttat med den övergripande strategin för webbhandeln och hur vi kan jobba med vidareutveckling av densamma.

Framgångs
faktorer

  • Behovsanalys säkrade utveckling

    Genom att strukturera upp och upphandla en byrå som säkerställde Studionords behov, har vi effektivt kunna öka antalet besökare till sajt och utveckla StudioNords försäljning.

  • KPI-rapport visade vägen

    Genom att ha tillgång till relevanta och på daglig basis uppdaterade KPI:er kunde vi ta affärsmässiga beslut.

StudioNord är en utmanare i badrumsbranschen och erbjuder en ny väg till designade badrum. De säljer D2C (Direkt to Consumer) och deras filosofi är väldigt enkel – ta bort allt det onödiga och skapa en så bra deal som möjligt. StudioNord finns inte hos några återförsäljare utan säljer enbart online.

Träffa oss / Kontakt

letstalk@omniarch.se