Omniarch INSIKT

Lär dig använda Amazon Sveriges brister till din fördel

Svenska e-handlare bör utnyttja bristerna hos Amazon

Amazon Sverige är verklighet. Läge nu att säkra upp varumärken och att skapa produktlistningar på korrekt svenska. För tro inte att Amazon försvinner bara för att lanseringen inte blev optimal.
Kundlojalitet: Sluta sträva efter lojala kunder

Kundlojalitet: Sluta sträva efter lojala kunder

Kundlojalitet ska gå i riktningen företag till kund, inte tvärtom! Ta del av ett perspektiv på kundlojalitet, som du kanske inte läser om så ofta.
Priselasticitet och Share of Full Price

Stabilare lönsamhet när du räknar med Elasticitet och Share of full price/discount rate

E-handeln har sett ett årtionde av stark tillväxt, hög kundanskaffning och stora volymer på bekostnad av dränerad marginal eftersom priset har varit den stora konkurrensfaktorn i branschen.
Vad blir e-handelns roll jämte marknadsplatserna

Vad blir e-handelns roll när marknadsplatserna tar över?

Efter år av rykten är det nu officiellt, Amazon öppnar i Sverige. Exakt datum vet vi inte men min gissning är att de kommer att öppna under hösten, i god tid före Black Friday och julhandeln.
Asien visar vägen för e-handel i Norden

Tre bra saker som vi i Norden borde ta efter de asiatiska e-handlarna

Att efter några månader i Hong Kong utge sig för att vara någon slags asienexpert vore naturligtvis både naivt och korkat. Fördelen som nykomling är dock att jag kan se på saker med friska ögon, därför tänkte jag nu dela med mig av mina första intryck.
Omniarch E-commerce: Hur du hanterar konkurrensen från globala och resursstarka aktörer genom att börja dammsuga upp smulorna

Bara smulor kvar när jättarna tar en större del av kakan?

Facebook och Instagram är sociala medier, Google är en sökmotor och Amazon är en e-handel. För några år sedan var det enkelt att dela upp dessa jättar i olika kategorier...
Optimering av er Performance Marketing med beteendedata

3 idéer för optimering av beteendedata som lyfter din performance marketing till nästa nivå

Tre avancerade tips om beteendedatas roll i optimering av er performance marketing, för bättre koll på all din data (ERP och Google Analytics) och hur du optimerar Google Ads nära konvertering.