Omniarch LEARNING & KNOWLEDGE

Prioritera CRO för bättre kundupplevelse
Du som är i färd med att besluta kring hur produktsidor ska se ut, du måste läsa klart hela den här artikeln om konverteringsoptimering. Det finns nämligen en chans att du fortfarande har konverteringsoptimering orörd, längst ner på…

Six consulting skills that cultivate real relationships
Our understanding is that most e-commerce consultants are familiar with these Consulting Skills, but often fail to utilize them. Here are six consulting skills that every successful (senior e-commerce) consultant should practice in order to…

Podd: E-handelskunskap av en e-handelsninja
Digitala influencer-podden nr 146 gästades av Omniarchs vd Pelle Pettersson i början av 2022. Välkommen att lyssna på ett ämnesmässigt brett samtal om bl a om vägar till kundlojalitet, butikernas roll i framtiden och marknadsplatsen…

Podd: Ökad lönsamhet och tillväxttakt för D2C
En timmas podd om tillväxtfokus och prioritering på allt inom D2C-affären med Omniarchs vd Pelle Pettersson.

A Cowboy Approach for Hyper Growth
"This is why a hyper growth company should never have a fixed marketing budget."

Optimizely: Konsumentrender inom e-handel 2022
Pandemin förändrade kundernas beteende inför att handla digitalt. I detta webbinar samtalar Mårten Bokedal på Optimizely med Omniarchs vd Pelle Petterson om e-handel och konsumenttrender. Som grund till samtalet ligger verklig data insamlad…

Fem KPI:er inom e-handel som ger Actionable Data
Det finns oändligt många mätpunkter inom e-handel och det är omöjligt att effektivt följa alla. Därför har vi funnit att effektiv rapportering ofta handlar om att identifiera de mätpunkter som kan föranleda åtgärd och beslut (ofta…

Vad gör en E-commerce manager på en strategisk och operativ nivå?
E-com managers kan arbeta inom en bred roll eller vara avgränsad. Det varierar stort mellan olika bolag. Du arbetar med att upprätthålla och öka försäljningen i digitala kanaler. För att åstadkomma det har du en viss mängd resurser…

Stärkt social proof med kundomdömen: 7 uppmaningar
Kundomdömen influerar nya och återkommande kunder i deras beslut om att handla en produkt. Kundomdömen är social proof som har en tydlig påverkanseffekt. När kunden ser andra kunders omdömen om en produkt förstärks bl.a. en positiv…

E-handelslogistik: 12 viktiga saker att tänka på vid flytt av lagret eller byte av 3PL-leverantör
En sund inställning till det egna lagret är att det ska vara effektivt, flexibelt och skalbart. Lagret bör ha en fantastisk servicenivå och ska snabbt kunna öka sin kapacitet i högsäsong. Samtidigt får det inte kosta för mycket i lågsäsong.…

Returgrad: Hanterad, inte minskad – 5 smarta råd inom e-handelslogistik
En viktig del inom e-handelslogistik är returer och tillhörande returhantering. Omniarch ger dig fem konkreta tips om hur du kan arbeta för att öka transparensen kring returer och hjälpa kunden att genomföra en retur.

5 operations-tips: Så nailar ni Black Friday & XMAS
Vi lyfter fram fem operations-fokuserade tips inför Black Friday och XMAS till dig som e-handelsaktör. Detta är saker som vi ser som viktiga att optimera för och ta höjd inom.