Omniarch LEARNING & KNOWLEDGE

CRO är ständiga förbättringar av konverteringsgrad i e-butiken

Prioritera CRO för bättre kundupplevelse

Du som är i färd med att besluta kring hur produktsidor ska se ut, du måste läsa klart hela den här artikeln om konverteringsoptimering. Det finns nämligen en chans att du fortfarande har konverteringsoptimering orörd, längst ner på…
Six consulting skills that cultivate real relationships

Six consulting skills that cultivate real relationships

Our understanding is that most e-commerce consultants are familiar with these Consulting Skills, but often fail to utilize them. Here are six consulting skills that every successful (senior e-commerce) consultant should practice in order to…
E-handelskunskap av en e-handelsninja

Podd: E-handelskunskap av en e-handelsninja

Digitala influencer-podden nr 146 gästades av Omniarchs vd Pelle Pettersson i början av 2022. Välkommen att lyssna på ett ämnesmässigt brett samtal om bl a om vägar till kundlojalitet, butikernas roll i framtiden och marknadsplatsen…
Podd: Pelle Petterson, vd Omniarch, om lönsamhet och tillväxt inom D2C

Podd: Ökad lönsamhet och tillväxttakt för D2C

En timmas podd om tillväxtfokus och prioritering på allt inom D2C-affären med Omniarchs vd Pelle Pettersson.
A Cowboy Approach for Hyper Growth

A Cowboy Approach for Hyper Growth

"This is why a hyper growth company should never have a fixed marketing budget."
Omniarchs vd Pelle Petterson i Optimizelys trendspaning om konsumentrender inom e-handelsbranschen

Optimizely: Konsumentrender inom e-handel 2022

Pandemin förändrade kundernas beteende inför att handla digitalt. I detta webbinar samtalar Mårten Bokedal på Optimizely med Omniarchs vd Pelle Petterson om e-handel och konsumenttrender. Som grund till samtalet ligger verklig data insamlad…
5 x KPI inom e-handel som ger Actionable Data

Fem KPI:er inom e-handel som ger Actionable Data

Det finns oändligt många mätpunkter inom e-handel och det är omöjligt att effektivt följa alla. Därför har vi funnit att effektiv rapportering ofta handlar om att identifiera de mätpunkter som kan föranleda åtgärd och beslut (ofta…
Vad gör en E-Commerce Manager?

Vad gör en E-commerce manager på en strategisk och operativ nivå?

E-com managers kan arbeta inom en bred roll eller vara avgränsad. Det varierar stort mellan olika bolag. Du arbetar med att upprätthålla och öka försäljningen i digitala kanaler. För att åstadkomma det har du en viss mängd resurser…
Social proof stärks med kundomdömen

Stärkt social proof med kundomdömen: 7 uppmaningar

Kundomdömen influerar nya och återkommande kunder i deras beslut om att handla en produkt. Kundomdömen är social proof som har en tydlig påverkanseffekt. När kunden ser andra kunders omdömen om en produkt förstärks bl.a. en positiv…
E-handelslogistik: Flytta lagret

E-handelslogistik: 12 viktiga saker att tänka på vid flytt av lagret eller byte av 3PL-leverantör

En sund inställning till det egna lagret är att det ska vara effektivt, flexibelt och skalbart. Lagret bör ha en fantastisk servicenivå och ska snabbt kunna öka sin kapacitet i högsäsong. Samtidigt får det inte kosta för mycket i lågsäsong.…
Omniarch: Hanterad returgrad

Returgrad: Hanterad, inte minskad – 5 smarta råd inom e-handelslogistik

En viktig del inom e-handelslogistik är returer och tillhörande returhantering. Omniarch ger dig fem konkreta tips om hur du kan arbeta för att öka transparensen kring returer och hjälpa kunden att genomföra en retur.
Naila Black Friday med Omniarchers operations-tips

5 operations-tips: Så nailar ni Black Friday & XMAS

Vi lyfter fram fem operations-fokuserade tips inför Black Friday och XMAS till dig som e-handelsaktör. Detta är saker som vi ser som viktiga att optimera för och ta höjd inom.