Omniarch ACADEMY

Sex skillnader mellan butikslogistik och konsumentlogistik

Sex skillnader mellan butiks- och konsumentlogistik

Författare: Martin Jungerts, Senior Consultant Logistics & Supply Chain Management. Det finns en kunskapstörst om skillnaderna mellan butikslogistik och konsumentlogistik. Etablerade strukturer och arbetssätt är uppe för diskussion;…
Kunskap om hur du kan optimera 12 KPI:er med åtgärdsförslag vid förändring

Vad betyder dessa 12 st KPI:er för e-handel?

Kunskapsdelning om hur du optimerar ett dussin för e-handel relevanta KPI:er: Beskrivning + värdefull kunskap om åtgärder att vidta när en KPI stiger vs sjunker.
Webinar: CLV för lönsam digital tillväxt

Webbinar: CLV för lönsam digital tillväxt

Omniarchs vd Pelle Pettersson gästade i maj 2021 ett webbinar anordnat av digitala marknadsföringsbyrån Beet. Samtalsämne för dagen: Customer Lifetime Value. Nedan följer en introduktion till samtalet som du kan se i sin helhet på Omniarchs…
CRO är ständiga förbättringar av konverteringsgrad i e-butiken

Prioritera CRO för bättre kundupplevelse

Du som är i färd med att besluta kring hur produktsidor ska se ut, du måste läsa klart hela den här artikeln om konverteringsoptimering. Det finns nämligen en chans att du fortfarande har konverteringsoptimering orörd, längst ner på…
Six consulting skills that cultivate real relationships

Six consulting skills that cultivate real relationships

Our understanding is that most e-commerce consultants are familiar with these Consulting Skills, but often fail to utilize them. Here are six consulting skills that every successful (senior e-commerce) consultant should practice in order to…
E-handelskunskap av en e-handelsninja

Podd: E-handelskunskap av en e-handelsninja

Digitala influencer-podden nr 146 gästades av Omniarchs vd Pelle Pettersson i början av 2022. Välkommen att lyssna på ett ämnesmässigt brett samtal om bl a om vägar till kundlojalitet, butikernas roll i framtiden och marknadsplatsen…
Podd: Pelle Petterson, vd Omniarch, om lönsamhet och tillväxt inom D2C

Podd: Ökad lönsamhet och tillväxttakt för D2C

En timmas podd om tillväxtfokus och prioritering på allt inom D2C-affären med Omniarchs vd Pelle Pettersson.
A Cowboy Approach for Hyper Growth

A Cowboy Approach for Hyper Growth

"This is why a hyper growth company should never have a fixed marketing budget."
Omniarchs vd Pelle Petterson i Optimizelys trendspaning om konsumentrender inom e-handelsbranschen

Optimizely: Konsumentrender inom e-handel 2022

Pandemin förändrade kundernas beteende inför att handla digitalt. I detta webbinar samtalar Mårten Bokedal på Optimizely med Omniarchs vd Pelle Petterson om e-handel och konsumenttrender. Som grund till samtalet ligger verklig data insamlad…
5 x KPI inom e-handel som ger Actionable Data

Fem KPI:er inom e-handel som ger Actionable Data

Det finns oändligt många mätpunkter inom e-handel och det är omöjligt att effektivt följa alla. Därför har vi funnit att effektiv rapportering ofta handlar om att identifiera de mätpunkter som kan föranleda åtgärd och beslut (ofta…
Vad gör en E-Commerce Manager?

Vad gör en E-commerce manager på en strategisk och operativ nivå?

E-com managers kan arbeta inom en bred roll eller vara avgränsad. Det varierar stort mellan olika bolag. Du arbetar med att upprätthålla och öka försäljningen i digitala kanaler. För att åstadkomma det har du en viss mängd resurser…
Social proof stärks med kundomdömen

Stärkt social proof med kundomdömen: 7 uppmaningar

Kundomdömen influerar nya och återkommande kunder i deras beslut om att handla en produkt. Kundomdömen är social proof som har en tydlig påverkanseffekt. När kunden ser andra kunders omdömen om en produkt förstärks bl.a. en positiv…