Omniarch ACADEMY

Omniarch Outlets Strategi

Fyra principer som lyfter er strategi för outlets

Det trendskifte som de senaste åren skett inom retail i allmänhet och klädbranschen i synnerhet, har slagit hårt mot många av de etablerade bolagen. Förändrade konsumentbeteenden och vikande försäljning har mitigerats med ett allt…
Omniarch E-handelslogistik

E-handelslogistik: En central del i arbetet för lönsam tillväxt

När vi publicerar det här är det vinter. Minusgrader. Snö. Lagret med doften av truckarnas gummihjul mot betonggolv välkomnar oss. Vi går med bestämda steg, förbi ankomstkontrollen och in i ett arbetsrum. Här trängs datorer, skrivare…
Returerna är här för att stanna och det är inte dåligt - det är en del av e-handeln

Intervju: Beslut att ta om returhantering

Vi läser ofta om framgångar inom svensk e-handel, omsättningstillväxt och vinstmarginal. Fast bakom rubrikerna döljer sig en verklighet där bolagens alla delar ska leverera ett positivt resultat eller åtminstone ett resultat som kan…
Improving the customer experience

Mia Kamlén i podden Radically Smarter Commerce: Improving the customer experience

Mia Kamlén är Senior E-Commerce Consultant hos Omniarch och gästade den engelskspråkiga podden Radically Smarter Commerce. Mia talade om vägar för att förbättra kundupplevelse inom e-handel utifrån sin erfarenhet på Apoteket Hjärtat…
Fyra konkreta idéer för digital tillväxt

Fyra konkreta idéer för digital tillväxt

Digital tillväxt är ett fascinerande område för e-handelsaktörer. Det kan rymma stora strategiska tillväxtresor, förankrade på styrelsenivå och sträcka sig över lång tid. Digital tillväxt står även att finna i det lilla, ibland…
4 CRO-tips för ökad konverteringsgrad

4 förstärkningar av din konverteringsgrad

Verka för ökad konverteringsgrad på produktsidorna. Vi ger dig fyra förslag som du kan använda direkt och som kan fungera som inspiration till större satsningar.
Framgångsfaktorer på digitala tillväxtresor

3 framgångsfaktorer för lyckade tillväxtresor

Omniarch är experter på att skapa förutsättningar för och att genomföra digitala tillväxtresor. Vår digitala analys ligger ofta till grund för det gedigna arbete som följer. Idag vill vi dela med oss av tre framgångsfaktorer, som vi sett gång efter annan vara avgörande för om tillväxtresan ska bli lyckad.
Episerver Nordic / Omniarch om konsumenttrender 2020

Webbinar: Trender inom e-handel 2020

Webbinarium: Data-baserad rapportering av e-handelns konsumenttrender med 2020 års perspektiv och blickar mot digital tillväxt i framtiden.
9 CRO-tips för produktsidor

9 must-have CRO-features på era PDPs

Ta del av våra nio tips om vad vi ser som elementära egenskaper på sidor där kunden kan köpa produkter.
KPI-mall för e-handel
Se upp för kobraeffekten när ni skalar er e-handel

Akta dig för kobraeffekten när du växer din digitala affär

Den spanske filosofen George Santayana har en gång sagt att: “Those who do not learn from history are doomed to repeat it”. Att lära sig av tidigare misstag kan tyckas vara en självklarhet men ändå är det så svårt.