Case: Röhnisch
Röhnisch är ett svenskt träningsvarumärke för kvinnor, av kvinnor. Röhnisch grundades 1945 och har sedan dess designat produkter med syfte att få kvinnor att känna sig självsäkra, bekväma och starka.
Röhnisch är ett svenskt träningsvarumärke för kvinnor, av kvinnor. Röhnisch grundades 1945 och har sedan dess designat produkter med syfte att få kvinnor att känna sig självsäkra, bekväma och starka.
E-com, UX, Digital Analys, Digital Marketing, CRM, Merchandising.
E-com manager.
I vår roll har vi, i nära samarbete med E-commerce och Marketing Director och övriga i marknadsteamet, tagit både strategiska och operativa beslut hur vi ska kunna driva försäljning samt utveckling onsite vidare utifrån uppsatta KPI:er.
I denna roll har vi ett övergripande ansvar för fördjupa rapportering, analys av site, prioritering av backlog samt nya utvecklingspunkter, förberedelse och start av A/B tester samt att vidareutveckla en datadriven approach. Analysera trafik och data samt löpande arbeta med kundbeteende/upplevelse UX, för att ta actions och förbättra kundupplevelsen.