PDF: Hur du agerar när 12 för e-handel relevanta KPI:er ökar och minskar
Vi har ett oerhört detaljerat KPI-ramverk på intranätet, sprängfyllt med värdefulla insikter och åtgärdsförslag om vad man bör göra när KPI:er går upp eller ned. Idag ger vi bort ett dussin av de insikterna till dig – Happy Growth!
3 av 12 insikter om KPI:er för e-handelschefer:
“Vid ökning: Negativt kundbeteende (kunden väntar på rabatt) behöver motverkas. Samtidigt slår förändringar (mindre rabatter) direkt på försäljning, tillväxt och antal nya kunder. Dessa negativa effekter behöver kompenseras…”
“Insikter att dra lärdom från för returning customers är att de oftast har en mycket lägre aktiveringskostnad jämfört med nya kunder. En hälsosam affär bör på sikt ha 30-40% återkommande kunder.”
“CAC kan användas som det övergripande måttet på hur bra marknadsmixen och i förlängningen marknadsavdelningen har levererat. I kombination med CLV…”