Omniarch ACADEMY

E-handelslogistik: Flytta lagret

E-handelslogistik: 12 viktiga saker att tänka på vid flytt av lagret eller byte av 3PL-leverantör

En sund inställning till det egna lagret är att det ska vara effektivt, flexibelt och skalbart. Lagret bör ha en fantastisk servicenivå och ska snabbt kunna öka sin kapacitet i högsäsong. Samtidigt får det inte kosta för mycket i lågsäsong.…
Omniarch: Hanterad returgrad

Returgrad: Hanterad, inte minskad – 5 smarta råd inom e-handelslogistik

En viktig del inom e-handelslogistik är returer och tillhörande returhantering. Omniarch ger dig fem konkreta tips om hur du kan arbeta för att öka transparensen kring returer och hjälpa kunden att genomföra en retur.
Naila Black Friday med Omniarchers operations-tips

5 operations-tips: Så nailar ni Black Friday & XMAS

Vi lyfter fram fem operations-fokuserade tips inför Black Friday och XMAS till dig som e-handelsaktör. Detta är saker som vi ser som viktiga att optimera för och ta höjd inom.
Fem missar inom UX i e-butiker

5 missar som e-handlare gör på startsidan

E-butikens startsida bör vara den trygga hamnen att besöka för kunden som behöver stöd i att hitta rätt produkter. Här pekar vi på 5 misstag som vi ser att e-handlare gör ur ett UX-perspektiv + förslag på lösningar, actions att…
8 fördelar med kundchatt i e-butiken

Kundchatt i e-butiken: 8 värdefulla fördelar

När du besöker en fysisk butik finns det anställda säljare i butiken. Personalen initierar kundmötet, finns till hands med erfarenhet och engagemang. När du besöker en e-butik är du ensam, om det inte är så att e-butiken har en kundchatt.…
SEO Basics för e-handel

SEO för e-handel: 13 punkter för högre SERP-positioner

SEO är en av många byggstenar i arbetet med driva på en e-handels digitala tillväxt. Idag ger vi dig en SEO-checklista för e-butiker och för dig som jobbar med content inom e-handel. Listan är skriven till dig som e-handelschef,…
Digital tillväxt är värt att fajtas om varje dag

Digital tillväxt är värt att fajtas om varje dag

De säger att "vi måste välja våra strider noggrant" men vad behöver du göra när du finner dig mitt uppe i fajten? Du som har eller jobbar på ett e-handelsföretag, tänk dig själv mitt i en hård, oändlig strid. Om du planerar att…
Agil organisation för e-handel med funktioner för framför roller

Podd: Hur bygga sin e-handels organisation?

Sommaren 2020 hördes Omniarchs vd Pelle Pettersson tillsammans med Anton Johansson i Ehandelspodden. De samtalade kring digital tillväxt, KPI:er för e-handel, kostnadsbesparingar och en e-handels organisation. Clicka igång Spotify-spelaren…
Snabb tillväxt

Ehandelspoddens sommarspecial: Snabb digitalt tillväxt

Sommaren 2020 hördes Omniarchs vd Pelle Pettersson tillsammans med Anton Johansson i Ehandelspodden. De samtalade kring digital tillväxt, KPI:er för e-handel, kostnadsbesparingar och e-handelsorganisation. Det är rekommenderade poddavsnitt…

Ehandelspoddens sommarspecial: Growth

Sommaren 2020 hördes Omniarchs vd Pelle Pettersson tillsammans med Anton Johansson i Ehandelspodden. De samtalade kring digital tillväxt, KPI:er för e-handel, kostnadsbesparingar och e-handelsorganisation. Det är rekommenderade poddavsnitt…
Pelle Pettersson, vd Omniarch i podden Framtidens e-handel om fysiska butiker mm

Omniarchs VD Pelle Pettersson gästade podden Framtidens E-Handel 28/5 -21

Podd om framtidens e-handel med entreprenören Pelle Petterson, medgrundare och VD för tillväxtbyrån Omniarch. Ett avsnitt där Pelle berättar om hur han började med e-handel och vad som låg till grund för vad som idag är byrån Omniarch. Pelle…
Säljande kundservice - en hygienfaktor för e-handeln

Säljande kundservice: Vad det är, varför det bör införas och hur du får med dig personalen på tillväxttåget

När du läser det här 2023 kommer du att tänka; Omniarch hade rätt. Säljande kundservice hette det 2021. Idag är det lika naturligt som prenumerationer på matleveranser, returinlämning via paketskåp och robotleveranser av luncherna.…