Omniarch Growth Program

Carla antagna till Growth Program 2023

Omniarch Growth Program är en unik möjlighet för bolag med ambitioner att skala upp sin affär och göra det tillsammans med ett gäng konsulter som vet vad de pratar om. Ansökan var öppen 2-31 maj 2023.

Tillväxtbyrå för E-handel och Digital Affärsutveckling - Omniarch AB

Omniarch Growth Program 2023 i korthet:

Tillsammans skapade vi ett vasst case där vi under programmets gång berättade om vårt arbete, utmaningar, lösningar och vilket resultat som genererats – tillsammans gjorde vi svensk e-handel starkare!

Omniarch Growth Program var för det bolag som ville växa, utvecklas och förädla sin affär – Antaget bolag erhöll expertstöd från våra konsulter och specialister där allt detta ingick:

  • Omniarch Digital Assessment – En genomlysning av hela den digitala närvaron för bolaget och där vi gav förslag på de projekt och actions som borde drivas de intilliggande 6-12 månaderna – värde ca 150 000 kr.
  • Omniarch konsulthjälp – Stöttning av Omniarchs seniora konsulter för genomförande av projekt som vi kommit fram till i vår digital assessment – värde ca 500 000 kr.
  • Beet Health Check av marknadsföringskanaler – värde ca 100 000 kr.
  • Beet hands-on hjälp med en kanal under ett kvartal: Social, SEO eller SEM (kanal bestämdes i samråd med antaget bolag).
  • Projektledare från Omniarch som drev och koordinerade programmet.
Omniarch Growth Program

Vem kunde ansöka?

Omniarch Growth Program (OGP) vände sig till bolag som varit verksamma några år och som kände att man ville mer och var redo att ta nästa kliv för att skala upp e-handeln.

Förutsättningar för deltagande:

  • Bolag registrerat i Sverige.
  • Omsättning 2022 var minst 10 miljoner kr.
  • Accept av villkoren för motprestation i att tillsammans med Omniarch och systerbolag kommunicera publikt om t.ex. KPI:er, förändringar och resultat som programmet genererat.
  • Ansökningen inkom via formuläret på omniarch.se/growth-program 2-31 maj, 2023
Omniarch Growth Program

Tidslinje

  • 2 maj: Vi öppnade för ansökningar
  • 31 maj: Sista dag att ansöka
  • 1-14 juni: Intervjuer med sökande
  • 15 juni: Antaget bolag meddelades
  • 16 juni: Antaget bolag publicerades
  • 21 augusti: Vi drog igång arbetet

Om Omniarch

Under de senaste fem åren har vi etablerat Omniarch som en partner för digital tillväxt och fått förtroende att leda förändring hos flera av Sveriges mest kända och omtyckta varumärken, e-handlare och retailers. Detta har gjorts möjligt tack vare att vi aldrig slutat utvecklas.

Våra ramverk förbättras fortlöpande intill alla insikter som kommer till oss genom att arbeta för våra grymma kunder. Tack vare kombinationen av beprövade ramverk och rikedomen i alla seniora konsulter har vi gång på gång visat våra kunder hur de kan verka för en hållbar tillväxt och lönsamhet.

  • Vi har från första parkett gång på gång bevittnat styrkan i att få organisationer att anamma det digitala landskapets möjligheter. Det har i praktiken inneburit att vi svarat upp mot behov överallt där det funnits en digital affär.
  • Vi har erfarenheten och konsulterna för att verka inom hela kundresan, från trafik till CRM och lojalitetsarbete.
  • Vårt erbjudande är anpassat till allt från att verka i en strategisk och rådgivande roll till att drifta en hel e-handelsavdelning. Det enda som mot förmodan skulle avgränsa oss är kundens ambitionsnivå.

FAQ

  • Varför?

    Omniarch Growth Program handlade i grund och botten om pay it forward, vi är tacksamma för alla möjligheter som våra grymma kunder har skänkt oss. Utan våra kunder, inget Omniarch. Tack vare förtroendet att få arbeta med många olika bolag intill deras utmaningar har Omniarch utvecklats i sig självt. 2023 lanserade vi Omniarch Growth Program där vi tog oss an ett bolag som har ambitionen att växa sin digitala affär.

  • Vad?

    Vi har erfarenhet, know-how och ramverken samt ett track-record om att gång på gång leverera resultat värda att ställas högst upp på prispallen – Våra kunder kommer till bordet med unika utmaningar och ambitioner. Tillsammans hjälps vi åt att ta ert bolag till nya höjder genom att skala, förädla och maximera er digitala affär. Utan att fakturera en enda krona.

  • Hur?

    Vi kom att med antaget bolag att teckna sedvanliga avtal och arbeta på samma vis som vi gjort tidigare – Your Challenge, Our Passion – med skillnaden att vi under programmets gång kom att vara öppna med både utmaningar och framgångsrika lösningar samt vilken effekt som våra ramverk, konsulternas och specialisternas arbete genererat. Tillsammans skapade vi ett vasst case som är värt att synliggöra och berätta om i våra kanaler.