Omniarch Digital Assessment vägledande för SkiStar i deras ambition att accelerera inom digitala försäljningskanaler
SkiStar och Omniarch inledde under sommaren 2022 ett samarbete med fokus på affärsutveckling av skistarshop.com och deras eget varumärke EQPE. På kort tid genomfördes en Digital Assessment (DA) och som ett resultat av genomförd DA, påbörjades en plattformsutvärdering och sedermera en plattformsimplementation med ny e-handel för EQPE, eqpestore.com. Förbättringar i köpflödet på skistarshop.com genomfördes också med såväl högre konvertering som ökad försäljning som resultat.
Fjällturismbolaget Skistar har ambitionen att vara den ledande semesterarrangören för Skandinavien året runt. Vintertid innebär det fokus på skidåkning och alla produkter som hör därtill. Skistar erbjuder även aktiviteter i den fantastiska fjällmiljön för de som vill vara aktiva i naturen på sommaren. På skistar.com som nav kan kunden enkelt navigera och boka boende, SkiPass, köpa produkterna och boka tjänsterna som behövs för en komplett fjällsemester.
Under arbetet med skistarshop.com förädlades också strategin för hur deras egna varumärke EQPE ska växa, få en tydligare identitet och egen e-handel med den senaste tekniken. Detta för att kunna ta steget som ett varumärke på egna ben, med tydlig position på en stor marknad.
Läs hela pressmeddelandet i Omniarchs pressrum på Mynewsdesk
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!