Omniarch hjälper Cellbes of Sweden att växa på Zalando
Under slutet av 2022 började Cellbes of Sweden att sälja via Zalando, och öppnade på så sätt nya dörrar mot Europamarknaden. Tillsammans med Omniarch har de tagit sig an de utmaningar en sådan lansering innebär, vilket har resulterat i att Cellbes of Sweden lyckats nå en hög synlighet på Zalando och att försäljningen ökat månad för månad.
För stora aktörer som Cellbes of Sweden innebär det komplexa utmaningar att börja sälja på Zalando. Redan etablerade flöden måste anpassas, eller skapas på nytt. Dessutom ska marknadsplatsens ansvariga få den kunskap de behöver, och regelverk och rekommendationer följas.
Tack vare Omniarchs strukturerade planering lyckades Cellbes of Sweden anpassa sin organisation och sina flöden till de förutsättningar som lanseringen på Zalando krävde:
“Vårt samarbete med Omniarch har varit av stor vikt för att vi snabbt kunde få framgång på Zalando”. Omniarchs team har tillfört klarhet i våra processer och underlättat navigeringen i den ganska komplexa verklighet som Zalando kommer med. Tack vare Omniarch har Cellbes uppnått konkreta resultat som bidragit till att stärka vårt erbjudande ute i Europa”, säger Viktor Brorsson, Sales & Marketing Controller, Cellbes.
Cellbes of Sweden´s resa på Zalando har varit en blandning av framgångar och utmaningar. Genom att prioritera betydelsen av Zalandos customer experience model (CXM) samt anpassa marknadsföringsstrategier har Cellbes of Sweden lyckats nå en hög synlighet på Zalando med den positiva effekten att försäljningen ökat månad för månad.
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!