Omniarch och Hemköp i projekt för bättre användarupplevelse i mobilapp
Omniarch fick i inledningen av 2023 uppdraget av Hemköp, en av Sveriges största matvarukedjor, att förbättra användarupplevelsen och funktionaliteten i Hemköps mobilapplikation.
Uppdraget inkluderade att stödja Hemköps utvecklingsteam med expertis, best-practice och know-how inom användarupplevelse (UX), ta produktägarskap över den nya appen, och implementera agila arbetsprocesser.
Projektet fokuserade på att transformera Hemköps mobilapp till en upplevelse som bättre rimmade med kundernas förväntningar om att uppleva en app och inte en annan version av upplevelsen på ordinarie sajt, där webbvyer migrerades till ReactNative.
Målet var att förbättra användarupplevelsen genom ett nytt gränssnitt och därmed främja mer effektiva onlineköp, vilket skedde genom fokus på förenklad navigation och tydligare vägar till information utifrån indata i projektet om vad kunderna efterfrågat.
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!