Mia Kamlén är Senior E-Commerce Consultant hos Omniarch och gästade den engelskspråkiga podden Radically Smarter Commerce. Mia talade om vägar för att förbättra kundupplevelse inom e-handel utifrån sin erfarenhet på Apoteket Hjärtat och Byggmax.
En viktig del i arbetet med t.ex. konverteringsoptimering är att finna vägar för retention. Att jobba med “morötter” för att förmå kunden att stanna kvar som kund. Ett tillvägagångssätt för det är att implementera marketing automation och att hela tiden analysera den data man får in från kundernas beteende.
Hitta och skala upp lönsamma segmentGross Margin 1+2+3 Calculator
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!