2023 testar vi podden som format för vår externa kunskapsdelning och det här är det femte avsnittet. I det här korta och matiga avsnittet samtalar Omniarchs vd Pelle Petterson med Robert Jojje Borssén om Customer Experience för e-handel. I detta korta och matiga podcast avsnittet pratar vi bland annat om:
– Definition CX (Customer Experience)
– Upplevelsen digitalt vs. fysiskt
– Faktorer som påverkar kundresan i e-handel
– Pelle exemplifierar en bra kundresa: Juniper.se
– Jojje exemplifierar en bra kundresa: Tretti.se
Fyra konkreta tips på kundresan:
1. Sätta sig i kundens sits
2. Gör en kundresekarta
3. Skapa en gemensam bild av kundresan
4. Innovera från den gemensamma kundresan
Pelle ger tips på enkla saker att göra inom kundresan:
1. Titta över sajtens kategoristruktur
2. Följ kundens resa hela vägen till återköp
3. Fortsätt utgå från kundens ögon
Avslutning: Senaste köpet online, från vem och hur var upplevelsen?
* Pelle pratar om sin upplevelse från Livingflower.se
* Jojje pratar om sin upplevelse från Peak Performance
Hitta och skala upp lönsamma segmentGross Margin 1+2+3 Calculator
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!