Omniarch Podcast #5 – Customer Experience för e-handel

2023 testar vi podden som format för vår externa kunskapsdelning och det här är det femte avsnittet. I det här korta och matiga avsnittet samtalar Omniarchs vd Pelle Petterson med Robert Jojje Borssén om Customer Experience för e-handel. I detta korta och matiga podcast avsnittet pratar vi bland annat om:

– Definition CX (Customer Experience)
– Upplevelsen digitalt vs. fysiskt
– Faktorer som påverkar kundresan i e-handel
– Pelle exemplifierar en bra kundresa: Juniper.se
– Jojje exemplifierar en bra kundresa: Tretti.se

Fyra konkreta tips på kundresan:
1. Sätta sig i kundens sits
2. Gör en kundresekarta
3. Skapa en gemensam bild av kundresan
4. Innovera från den gemensamma kundresan

Pelle ger tips på enkla saker att göra inom kundresan:
1. Titta över sajtens kategoristruktur
2. Följ kundens resa hela vägen till återköp
3. Fortsätt utgå från kundens ögon

Avslutning: Senaste köpet online, från vem och hur var upplevelsen?
* Pelle pratar om sin upplevelse från Livingflower.se
* Jojje pratar om sin upplevelse från Peak Performance

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Let's talk with Omniarch