Omniarch Podcast #5 – Customer Experience för e-handel

2023 testar vi podden som format för vår externa kunskapsdelning och det här är det femte avsnittet. I det här korta och matiga avsnittet samtalar Omniarchs vd Pelle Petterson med Robert Jojje Borssén om Customer Experience för e-handel. I detta korta och matiga podcast avsnittet pratar vi bland annat om:

– Definition CX (Customer Experience)
– Upplevelsen digitalt vs. fysiskt
– Faktorer som påverkar kundresan i e-handel
– Pelle exemplifierar en bra kundresa: Juniper.se
– Jojje exemplifierar en bra kundresa: Tretti.se

Fyra konkreta tips på kundresan:
1. Sätta sig i kundens sits
2. Gör en kundresekarta
3. Skapa en gemensam bild av kundresan
4. Innovera från den gemensamma kundresan

Pelle ger tips på enkla saker att göra inom kundresan:
1. Titta över sajtens kategoristruktur
2. Följ kundens resa hela vägen till återköp
3. Fortsätt utgå från kundens ögon

Avslutning: Senaste köpet online, från vem och hur var upplevelsen?
* Pelle pratar om sin upplevelse från Livingflower.se
* Jojje pratar om sin upplevelse från Peak Performance

Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!

Vi brinner för målmedveten affärsutveckling i en digital värld och hjälper dig att växla upp genom välbeprövade strategier. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka in ett möte, så berättar vi mer!

Tala med Omniarch - tillväxtbyrå för E-handel