Omniarch INSIKT

Utnyttja bristerna hos Amazon Sverige

Svenska e-handlare bör utnyttja bristerna hos Amazon

Amazon Sverige är verklighet. Läge nu att säkra upp varumärken och att skapa produktlistningar på korrekt svenska. För tro inte att Amazon försvinner bara för att lanseringen inte blev optimal.
9 CRO-tips för produktsidor

9 must-have CRO-features på era PDPs

Ta del av våra nio tips om vad vi ser som elementära egenskaper på sidor där kunden kan köpa produkter.
Kundlojalitet: Sluta sträva efter lojala kunder

Kundlojalitet: Sluta sträva efter lojala kunder

Kundlojalitet ska gå i riktningen företag till kund, inte tvärtom! Ta del av ett perspektiv på kundlojalitet, som du kanske inte läser om så ofta.
Priselasticitet och Share of Full Price

Stabilare lönsamhet när du räknar med Elasticitet och Share of full price/discount rate

E-handeln har sett ett årtionde av stark tillväxt, hög kundanskaffning och stora volymer på bekostnad av dränerad marginal eftersom priset har varit den stora konkurrensfaktorn i branschen.
Pinduoduo

Från noll till en biljon på fem år – dags att prata om Pinduoduo

En biljon, ett tusen miljarder kronor, det är väldigt mycket pengar, nästan svårt att föreställa sig. För att få lite perspektiv kan man tänka såhär...
Utnyttja bristerna hos Amazon Sverige

Vad blir e-handelns roll när marknadsplatserna tar över?

Efter år av rykten är det nu officiellt, Amazon öppnar i Sverige. Exakt datum vet vi inte men min gissning är att de kommer att öppna under hösten, i god tid före Black Friday och julhandeln.
business-is-war-omniarch

”Business is war”

Som vi alla vet så genomgår den globala handeln ett sorts paradigmskifte. Den påstås hitta nya vägar varje år och vi matas gång på gång med uppdateringar om att e-handeln omformulerar kundens köpbeteende genom teknik och trend...

Tre bra saker som vi i Norden borde ta efter de asiatiska e-handlarna

Att efter några månader i Hong Kong utge sig för att vara någon slags asienexpert vore naturligtvis både naivt och korkat. Fördelen som nykomling är dock att jag kan se på saker med friska ögon, därför tänkte jag nu dela med mig av mina första intryck.
Se upp för kobra-effekten när ni skalar er e-handel

Se upp för Kobraeffekten när du ska växa din digitala affär

Den spanske filosofen George Santayana har en gång sagt att: “Those who do not learn from history are doomed to repeat it”. Att lära sig av tidigare misstag kan tyckas vara en självklarhet men ändå är det så svårt.
Omniarch E-commerce: Hur du hanterar konkurrensen från globala och resursstarka aktörer genom att börja dammsuga upp smulorna

Bara smulor kvar när jättarna tar en större del av kakan?

Facebook och Instagram är sociala medier, Google är en sökmotor och Amazon är en e-handel. För några år sedan var det enkelt att dela upp dessa jättar i olika kategorier...