J.Lindeberg valde Omniarch med fokus på CRM, Marketplace och analys av lönsamhet
J.Lindeberg genomförde under 2022 en hemtagning av D2C-försäljningen från tidigare ägare av bolaget och i samband med detta gavs Omniarch uppdraget att stötta inom uppbyggnad av en ny organisation, processer och teknik. Under 2023 stöttade Omniarch inom tre affärsområden: CRM, Marketplace och lönsamhetsanalys (mha DEMA.ai).
CRM – Vi stöttade J.Lindeberg med en interim CRM Manager i arbetet med att migrera Voyado-kopplingar från Salesforce till Shopify där vi, utöver bevakning av det tekniska genomförandet också kom att arbeta med strategiska initiativ för att öka kunddatabasen, förbättrade segmenteringen och optimering av marketing automation.
Marketplace – Vi agerade intill J.Lindebergs strävan mot att i större omfattning än tidigare arbeta tillsammans med Zalando för att nå en kundbas bortom den egna e-handeln och återförsäljare online och i butik.
Lönsamhetsanalys – Tack vare korskörning av data via DEMA.ai kombinerat med vårt know-how kring lönsam digital tillväxt kunde vi rekommendera J.Lindeberg databaserade actions, detta utslaget på varje marknad och varje segment.
“Omniarch har varit en pålitlig partner under en intensiv period där vi bytte plattform och byggde upp ett internt e-handelsteam. Jag uppskattar flexibiliteten med omedelbar access till erfarna konsulter samt tillgängligheten till strategisk rådgivning, bara ett telefonsamtal bort.”
– Andreas Koschnike, Head of E-commerce, J.Lindeberg
Redo att växla upp?
Vi hjälper dig!
Vi är passionerade inför att se, möta och hjälpa dig med dina digitala utmaningar. Ta del av våra beprövade strategier och få hjälp att växa till nya höjder. Vill du vara en del av vår framgångsresa? Boka ett möte så berättar vi mer!